Egypte is veilig te bezoeken

Hoi allen,

Wij nodigen u uit om weer naar Egypte te reizen.Egypte is echt veilig om te bezoeken.

Hier Kunt u alle soorten van toerisme vinden,Cultuur,zonvakantie,Nijlcruises,Safari trips, watersportactiviteiten

Hartelijke groeten vanuit de Mooie Egypte
Ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl

Ondanks het reisadvies van ‘onze overheid’

is mijn ervaring dat Egypte prima te bereizen is!

In mijn geval de laatste 10 dagen van 2014 door de Nijlvallei: 2 dagen Cairo, 3 dagen Luxor, 1 dag Luxor naar Aswan met stops in Edfu en Kom Ombo, 3 dagen Aswan inclusief ochtendtrip naar Abu Simbel. En 2 prima binnenlandse vluchten (geen nachttreinen genomen).

Politie en leger is (nadrukkelijk) aanwezig en onderweg veel controles, maar daar heb ik me niet aan gestoord. Sommige locals gaven aan dat ze blij zijn met de huidige regering.

Het lijkt alsof andere landen soepeler zijn in het geven van reisadviezen, want ik heb o.a. wel Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Indïers en Amerikanen gezien.

Van locals hoorde ik dat er deze winter meer buitenlanders zijn dan vorige winter. Maar veel mensen in de toeristenindustrie zitten zonder werk en dat is zonde: Egypte is een arm land, maar zo rijk aan geschiedenis en bezienswaardigheden!

Ook ervaringen op Engelstalige forums, zoals tripadvisor en thorn tree, geven aan dat er prima gereisd kan worden.

Johan

1 like