Egypte en veiligheid

Misschien zoek ik heel slecht, maar ik kan geen actuele topics vinden over de situatie in Egypte.

Samen met een vriendin wil ik graag op vakantie (eind november) en Egypte is financieel een mooie optie. Daarnaast is het niet zo ver vliegen.
Ministerie van Buitenlandse Zaken geeft aan dat er veiligheidsrisico’s zijn, maar wat zegt dat? in 2014 ben ik naar Mexico geweest, terwijl er voor Mexico ook wel risico’s zijn. Al ging het wel om andere gebieden. In het voorjaar van 2010 ben ik al eens in Egypte geweest, Sharm el Sheik.

Ik ben even benieuwd wat de ‘kenners’ zeggen over het wel of niet bezoeken van Egypte. We gaan eigenlijk alleen voor de zon, ik zou graag willen duiken (geen must hoor), maar andere excursies zullen we waarschijnlijk niet doen.

Raden jullie het aan of af?

Alvast bedankt!

Een pakkende titel voor een artikel over de veiligheidssituatie in Egypte: ‘Ga naar Egypte en kom je resort uit!’
www.verkeersbureaus.info/nieuws/2015/10/06/68508-ga-naar-egypte-en-kom-resort

Mooie quote uit het artikel: “Gelukkig is Mohammed, de buschauffeur een bron van nuttige en onnuttige informatie. Ik zit een poosje naast hem en hij vertelt me de meest uiteenlopende verhalen.Hoe het bijvoorbeeld komt dat we zo veel vrachtwagens op de weg inhalen die afgeladen met mensen zijn in de achterbak en op het dak (ze komen van een groot feest diep in de woestijn ter ere van een reeds lang overleden sheikh). En waarom je af en toe een roadblock tegenkomt met tot de tanden toe bewapende politie. Veel mensen denken dat dit met de actuele situatie in het Midden Oosten te maken heeft, maar Mohammed legt mij uit dat de scherpe controle van de overheid op alles wat zich door het land beweegt iets van alle tijden is. Op de een of andere manier geeft mij dat een geruststellend gevoel.”

De Westerse media leert ons om op een bepaalde manier naar dingen te kijken (die vrachtwagen zit vol met terroristen) maar wat nu als de werkelijkheid anders is …

Ik woon nu 15 jaar in Luxor-Egypte en kan je al ins en outs van dit land vertellen. Lees je dit nu en wil je me iets vragen, probeer de Livechat op onze homepage www.kingfishertours.com en ik deel graag mijn kennis.

Misschien tot zo!

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Hoihoi.

Ik ben net een paar dagen geleden terug van sharm el scheick en voelde mij compleet veilig.
Er is niks te merken van onveiligheid en zelfs de sinai excursies kon je gewoon boeken :D.