Veiligheid Egypte

Hallo.
Wij willen in de meivakantie met ons gezin naar Egypte met een reisorganisatie. Eerst Cairo en piramides, dan een trektocht door de Sinai woestijn vanuit het St. Katerina klooster. Afsluitend snorkelen in de Rode zee bij Dahab. Kortom, allemaal plaatsen waar aanslagen op toeristen zijn geweest…
Hoe meer ik lees, hoe meer ik ga twijfelen of het wel veilig is om te gaan.
Wie kan mij advies geven??

Voel je je onveilig in Spanje? Ik denk nl. dat de ETA meer bommen heeft gelegd dan er in Egypte hebben gelegen. Als ik me érgens zorgen over zou moeten maken, dan zou het over een eventuele uitbreiding van de binnenlandse onrust zijn. In Algerije en Tunesië is het al helemaal mis, in Egypte borrelt het al jaren. Ik denk dat dát een heel wat reëelere angst zou zijn dan bang zijn voor een bomaanslag.
Maar; angst is dikwijls irreëel. Ik weet ook niet goed wat je hier denkt te vinden. Als jij bang bent, dan kunnen wij die angst niet wegnemen. Dan moet je gewoon ergens anders heen gaan…

1 like

Beste Petry,
Bedankt voor je snelle reactie. Relativeren is inderdaad goed…
En inderdaad, met de situatie in Tunesie die “resultaat” heeft gehad, je weet niet wat dat in Egypte teweeg brengt.
Nogmaals bedankt!
Groetjes, Annet

Hoi

Hebben jullie geen website waar je de situatie, veiligheid van het bepaalde land kunt na gaan.

In belgie is dat ministerie van buitenlandse zaken

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/afrika/egypte/ra_egypte.jsp

Mss heb je hier iets aan