Verschillende plannen - eerste keer naar Afrika

Hallo allemaal,

Aankomend najaar wil ik graag op reis naar Afrika, als vrouw alleen (28 jaar). Ik heb nog nooit eerder alleen gereisd én ben nog nooit in een ‘derde wereld land’ geweest, dus vandaar wil ik wat advies vragen over mijn plannen.

Mijn eerste plan is om te gaan backpacken, beginnend in Kaapstad, dan door heel Zuid-Afrika, en dan eindigend in Malawi. Dus dan ook door Zimbabwe of Mozambique. Over Zuid-Afrika maak ik me geen zorgen, maar ik vraag me af of de andere landen niet meer voor de meer ervaren backpacker zijn. Zouden jullie me aanraden om dit deel zelf te doen of misschien georganiseerd (bv. een overland tour)?

Een ander plan is om een overland tour de doen vanaf Nairobi naar Cairo. Dus door Kenia, Ethiopie, Sudan en Egypte. Deze reis gaat door de veilige delen van deze landen, en dit zou ik dan zeker georganiseerd gaan doen! De bijzondere route, historie en natuur van deze landen trekt me enorm. Wie heeft een dergelijke reis gemaakt? Hij wordt aangeboden door oa. Dragoman en African Trails.

Tot slot: elk ander advies over Afrika is ook welkom!

Alvast bedankt voor advies.
Groetjes, Olivia

Hi Olivia,

mail me gerust even met je ideeen, verwachtingen, tijdspanne en ca. budget. Een aantal trajecten zijn heel goed te doen als backpacker en een aantal trajecten wat lastiger. Malawi!!! prachtig land!
[EMAIL=“nanineh@hotmail.com”]nanineh@hotmail.com

groeten,
Nanine

Hoi Nanine,

Sorry voor m’n iets verlate reactie, ben nogal druk geweest waardoor het plannen van de reis iets naar de achtergrond verdween.

Bedankt voor je aanbod, ik ga je vanavond mailen met wat vragen!

Toffe plannen!

Dat je je geen zorgen maakt over Zuid-Afrika en wel over de andere landen (en zelfs Sudan overweegt)… ook in Zuid-Afrika moet je wel op je veiligheid letten hoor. Ook daar zijn veel berovingen en verkrachtingen enzo… Eerlijk gezegd zou ik het enger vinden dan Malawi. Vooral over Johannesburg hoor ik altijd wilde verhalen, dat je daar met je auto niet voor een rood stoplicht moet wachten enzo… maar dat zal vast wel plaatsgebonden zijn.

Lees eens mijn reisverslagen over Malawi (2000), en over Tanzania (2004), beide te vinden op mijn website onder Travel. Gewoon om een indruk te krijgen van hoe het is om daar als vrouw alleen te reizen.

Houd er vooral ook rekening mee dat alles meer tijd kost in Afrika, dus probeer niet teveel in je schema te proppen. Hoe lang heb je de tijd?

Succes met al je plannen, en lees ook mijn gratis reistips (zie handtekening).