Momenteel ben ik mij aan t orienteren en aan t uitzoeken welke landen we volgend jaar willen aandoen. We willen in ieder geval starten in India en eindigen in China (backpacken, ong. 4 maanden).
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen Nepal en Tibet? Lijkt t op elkaar? Wij denken erover om Tibet over te slaan en te vliegen naar China vanuit Nepal of India. (dit ivm met de rompslomp en onzekerheid omtrent het krijgen van visum/permit) Of missen we dan echt veel?
Ja!
Je mist absoluut een ontzettend mooi en puur stukje op de aarde.
Ik vond Nepal en Tibet niet veel op mekaar lijken. Het boedisme, de Jaks en de besneeuwde bergen in Tibet lijken niet veel op de groene heuvels in Nepal. Ik vond Nepal vooral leuk vanwege de diversiteit en de mogelijkheid te gaan raften, paragliden en elephant riden, maar Tibet heeft een veel diepere indruk op mij gemaakt.
Wij zijn in oktober 2007 naar Tibet gereisd en met de jeep door naar Nepal. Ik kan me voorstellen dat het duur en lastig kan zijn om nu naar Tibet te reizen, maar ik vond het meer dan de moeite waard en zou het zo weer doen.