Verschil tussen Australie en Nieuw Zeeland

Wij zijn een gezin met kleine kinderen en willen een paar jaar naar het buitenland voor het avontuur. We zijn er nog niet uit welk land nou precies onze voorkeur heeft, maar voor nu verdiepen we ons tussen West-Australie en Nieuw Zeeland.

We hopen dat iemand ons kan adviseren in de verschillen tussen deze twee landen om er te leven als immigrant, kans op een baan, welk land is goedkoper of duurder, verschillen tussen cultuur etc…

Wat wel een belangrijk punt is dat er goede scholen voor de kids zijn en voor de toekomst studie mogelijkheden.

We verheugen ons op de reacties.

Dag!

Heb je zelf al onderzoek gedaan?
Op internet en in landgidsen is veel informatie te vinden.

De West kust van Australie is dunbevolkt en goede studiemogelijkheden zijn daar waarschijnlijk alleen aanwezig in Perth. (dit moet je wel checken, het is een aanname) Nieuw-Zeeland is kleiner en dus zullen eventuele reisafstanden en studiemogelijkheden meer aanwezig zijn.

Beste,

Leuk om te horen dat jullie naar het buitenland willen vertrekken om daar te verstigen voor langere tijd! Wat betreft Australië en Nieuw-Zeeland, deze landen bieden inderdaad erg veel kansen. Zeker gezien op het gebied van onderwijs voor de kinderen. Beide landen staan bekend voor hun hoge kwaliteit van het onderwijs en de moderne lesfaciliteiten.

Nieuw-Zeeland is op sommige belangrijke vlakken wat goedkoper, zoals bijvoorbeeld huisvesting. Dit kan voor jullie dus bijvoorbeeld een beweegreden zijn daarvoor te kiezen. Natuurlijk zullen jullie zelf wellicht ook via internet wat meer moeten orienteren om te kijken wat jullie het meeste aanspreekt.

Ook qua visa zijn er natuurlijk een hele hoop, vaak moet men inderdaad een bewijs van werkgever hebben in Australie of Nieuw-Zeeland voordat men in aanmerking komt voor het werkvisum, dit lijken lastige zaken maar er zijn allerlei mogelijkheden om dit te regelen.

Kijk gerust eens op www.studentdownunder.com dit is onze website die veel informatie geeft over de landen en vooral ook de opleidingen aldaar. Er staat zeker nuttige informatie tussen die voor jullie van toepassing is. Ik weet niet in welke leeftijd je kinderen zijn maar ook daarvoor moeten voldoende mogelijkheden zijn.

Hopende je wat meer informatie te hebben gegeven bij deze, bij eventuele vragen houdt ik me graag aanbevolen.

Groetjes,

Erik