Verschil in temperatuur tussen Playa del Carmen en Tulum?

Hallo!
Wij willen graag eind januari vertrekken naar Tulum. Op sommige websites geven ze voor Tulum een gemiddelde temperatuur van 20 à 22 graden terwijl Playa del Carmen er een dikke 25 graden krijgt? Op andere websites hebben ze dezelfde temperatuur.
Hebben jullie ervaringen hierover in de periode januari - februari?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Liesbet

het ligt op een uurtje afstand dus veel verschil in temperatuur is er niet

Ik denk dat het verschil een beetje te maken heeft met het aantal locaties die de reis organisatie daar heeft.
In tulum zijn de grotere organisaties niet met grote aantallen personeel aanwezig, in Playa weer heel veel, dus liever een reis naar Playa waar het volgens de reisorganisaties warmer is, aanrader… in Tulum word je nog niet overwelmd door toeristen en een busticket naar Playa is ook niet duur.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ondertussen hebben we het zelf aan de lijve kunnen ondervinden en ik kan Patrick volledig bijtreden. Het weer is exact hetzelfde dus laat jullie niet vangen door andere weersvoorspellingen.
Integendeel, als je dicht bij Tulum zit heb je de touroperator niet nodig voor dure excursies maar kan je alles zelf doen met het openbaar vervoer!

Goed Liesbet,
Ben blij dat jullie het naar je zin gehad hebben, uiteraard is het veel leuker om met de lokale bus te reizen, ga je met het excursie arrangement van de touroperator mee, tja dan zie je iegenlijk niets, veel haasten en nergens tijd voor.
Ze wisten ons te vertellen dat er op cozumel niets te doen was, ik heb het tegendeel meerdere keren ondervonden.
Dus…gewoon bij de lokals je excursie boeken, je bent goedkoper uit en je word geholpen met een glimlach, kleine tip, zoek een vriendelijke taxi chaufeur en vraag hem je naar de mooiste plekjes te brengen, ben je voor weinig weg en je weet dat je geld bij de lokale bevolking komt…

Groetjes en veel vakantieplezier

Als je in Playa del carmen zit heb je die touroperator ook niet nodig hoor er zijn zat plaatsjes waar je zelf wat kan regelen en het openbaar vervoer is hier ook opperbest.
En wat het weer betreft is Tulum en playa gelijk en meestal cancun ook al is er daar wat vaker kans op bewolking.