Wie gaat er binnenkort een container verschepen naar Curacao en heeft ruimte over of wil ruimte delen…?
Ik ken een bedrijf die elke week een container heeft die hier naar curacao komt.
INTERSTERO VERHUIZINGEN, DOKWEG Z/N , 7370140** ******
wat kost het vervoeren van 6 dozen van 10 a 12 kg met de afmetingen L x B x H = 140cm x 65cm x 20 cm?
Kan ik je niet zeggen, ik zal hem morgen bellen en vragen voor je.
Waarom zaken doen met een verhuisbedrijf wanneer je de vracht zelf al hebt ingepakt ?
Een verhuizer rekent doorgaans een prijs welke vele malen hoger ligt dan gewoon vracht versturen.
Het enige wat je nodig hebt is een consolidatie container naar Curacao en er zijn in Nederland genoeg agenten te vinden die dat soort containers naar Curacao verschepen. Meer dan 150 euro per pallet mag het niet kosten en zelfs dat is al behoorlijk aan de prijs. Een container heeft 33 pallet posities (europallet), dus reken maar uit wat dat op zou brengen. Je hebt net 0,2 kuub, dus dat kan nooit zo duur worden.
Komen dan nog wel wat kosten bij voor inklaring, opmaak douane documenten etc, en het is goed mogelijk dat die kosten hoger zijn dan de werkelijke transportkosten.
Een doos kan je ook als pakketpost versturen, bijvoorbeeld via TNT of Jos Steeman. Je betaalt dan per doos, niet per gewicht dus je kan de doos zo zwaar maken als je zelf wilt. Ik had een doos van 160 liter, een grote doos van 42 kilo en hier betaalde ik 37.50 euro voor. Helaas duurde het wel ontzettend lang omdat er een fout was gemaakt met een container en de container in Suriname was ipv Curacao dus het duurde 2 maanden voor ik de doos hier had. Maar goed, we hebben hem. We moesten alleen wel redelijk hoge kosten betalen voor het inklaren van de douane, dus ik zou er als ik jou was op zetten dat het weinig waarde heeft. Je moet invullen wat er in zit en dan zou ik zetten: Tweedehands kleding, waarde 30 euro. Dan hoef je alleen over die 30 euro belasting te betalen. Dat wisten wij niet dus wij hebben eerlijk gezegd wat er allemaal in zat en dat kwam op 300 euro en daar moesten we belasting over betalen, beetje jammer …
Ik had eerst mijn mening over die prijzen neergeschreven, maar laat ik het gewoon bij het volgende houden:
Voor die tarieven zou ik op zoek gaan naar een andere wijze op goederen te verschepen.
Kelly,
Brandstof toeslag is normaal gesproken 5 % het geldende tarief en dat is dan voor de hele container.
Heb net de offerte ontvangen voor een 40 HQ en 40 OT naar Afrika, praten we toch over wat lagere prijzen.
Op deze wijze brengt de container meer dan 15,000 euro op en dat is belachelijk, dat noem ik uitbuiten omdat transport vanuit Europa naar Curacao eigenlijk alleen via Rotterdam mogelijk is.
Kan ook via Engeland, maar is nogal omslachtig.
Ooit aan gedacht dat velen gewoon de afweging maken dat producten volstrekt onverkoopbaar worden bij de hoge transportkosten ?
Hetzelfde geldt bij inboedel en andere kleinere zaken. Je maakt de afweging wat goedkoper is, nieuw kopen of je eigen spullen meenemen en velen komen dan al snel tot de conclusie dat nieuw kopen gewoon goedkoper is.
De grote winkels importeren hun eigen containers en betalen derhalve minder aan transportkosten.
Kortom, het geklaag van verschepers dat ze over de kop gaan in deze crisis kan ik geen medelijden mee hebben, ze zijn er zelf de oorzaak van.
Wij transporteren in de zomer wekelijks naar Nederland, volle vrachtwagens en de verschillen tussen de diverse ondernemingen lopen op tot meer dan 1000 euro per vracht. Zelfde afstand, zelfde produkt.
Ook de BAF ben ik mee bekend.
V.w.b. het transport naar Afrika kan ik je meedelen dat dit transport nog omslachtiger is dan Curacao. Er gaat slechts 1 x per maand een transport en dan ook nog in 2 havens overslaan, totale reistijd 35 dagen.
Geloof me, ik weet het een en ander van transport, ben helaas geen onbekende.
En jij weet ook, net zo goed als ik, dat goederen vervoer van Curacao naar Nederland zo ongeveer gratis is. Er zijn bedrijven op Curacao die daar handig gebruik van maken.
Nogmaals, het is jullie keuze om de tarieven zo hoog te houden en je moet dan ook niet vreemd staan te kijken wanneer mogelijke klanten op zoek gaan naar andere manieren om hun spullen te vervoeren.
Dezelfde attitude had de KLM jaren geleden, toen ze het monopolie hadden. Toen betaalden we voor een ticket soms wel 2800 ANG en de KLM bleef maar beweren dat het niet anders kon.
En nu ? Er is concurrentie en ineens zien we de ticket prijzen zakken tot een normaal niveau.
Hetzelfde zal ook in het goederen vervoer gaan plaatsvinden wanneer de prijzen exorbitant blijven. De keuze is duidelijk aan jullie.
Seawings rotterdam