Verre Reizen

Hallo Allemaal,

IK heb een vraag wat betreft verre reizen,ik ben voornemens om in November van dit jaar af te reizen naar de Philipijnen,ook omdat dan daar het regen seizoen voor bij is,in hoeverre is dit verantwoordelijk,want je hoort er veel verhalen over en heb er ook veel over gelezen.

Is het daar veilig genoeg ik ga op bezoek bij vrienden,en moet na enkele dagen verblijf een binnenlandse vlucht nemen om me te verplaatsen naar een andere stad.

Indien er mensen zijn die me hierover willen informeren dan sta ik daar zeer zeker voor open.

Gegroet teamhar

Het regenseizoen mag dan wellicht zijn afgelopen, ik houd het overigens zelf niet bij, maar je komt dan wel in een periode dat typhoons met de regelmaat van de klok de kop opsteken. Met als gevolg toch hevige regenval maar ook uitvallen veerdiensten en vluchten, zodat je soms noodgedwongen langer ergens zal verblijven dan gepland.
Over veiligheid is een boek vol te schrijven. Mijd plaatsen en situaties die je ook in NL zou mijden. Leg je oor goed te luisteren bij de locals en houdt het nieuws in de gaten.
Als daar vrienden van je wonen, moeten die jou toch een heleboel info kunnen verstrekken, lijkt me.
Bij deze alvast goede reis naar en veel plezier in de PH.