Verpleegkundige in Londen

Hallo allemaal,

Graag wil ik in contact komen met verpleegkundigen die in Londen werken of willen gaan werken.
Ik zal zelf ws de stap volgend jaar gaan zetten maar ben benieuwd wat er allemaal geregeld moet worden.
Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af of er niet een engelse test wordt gedaan eer je wordt aangenomen en of je pensioen door blijft lopen etc etc
Het lijkt me fijn om dit samen met iemand te doen (elkaar op de hoogte houden) of ervaringen te horen van verpleegkundigen die dit al gedaan hebben.

Ik hoor graag van jullie

Hallo Sarah,

Zie dat het een oud bericht is, en misschien zit je zelfs al in Engeland. Ben er inmiddels al achter dat het een behoorlijke klus is. Laat je ff wat van je horen, hoe het je allemaal vergaan is?

Hoi!
Ik ben eigenlijk nog niet verder gekomen…
Ben jij er ook mee bezig?

hoi!

Ik weet niet of je nog informatie nodig hebt? Zelf heb ik een jaar in Londen gewerkt als verloskundige en overweeg om weer terug te gaan naar London. Je hebt soort van uitzendbureaus in London die (kostenloos) een baan voor je zoeken. Ze bellen je om even je Engels te testen. Daarna regelen ze sollicitatiegesprekken, ik had zelfs iemand die met me mee ging om me de weg te wijzen! Ik heb een baan gekregen via ‘Medacs’ en heb alleen maar positieve ervaringen mee. Daarna moet je je gaan registreren bij de ‘nursing en midwifery council’. Dat is wel even een gedoe. Je moet een ‘verklaring omtrent gedrag’ aanvragen bij je gemeente (hier zit automatisch een Engelse vertaling bij). Je moet je diploma’s officieel laten vertalen (als je geen Engelstalig diploma hebt). Je moet ook even je Paspoort kopiëren en laten bevestigen door de notaris. Ik heb nooit een Engelse toets afgelegd.

Mijn salaris was hetzelfde als in NL alleen is het daar in GBP (dus meer). Houd rekening met het feit dat het 12uurs diensten zijn (8.00 - 20.30 en 20uur - 8.30). Er zijn ook veel meer niveaus. Als buitenlander start je als ‘band 5’. Om een band 6 te worden moet je cursussen (aangeboden door zkh) volgen en een examen afleggen (protocollen uit je hoofd leren :wink: ). Niveauverschillen merk je erg op de werkvloer. Een voorbeeld van een cursus is een infuus prikken- cursus. Je hebt in UK de mogelijkheid om "bankshifts’ en ‘agency’ te doen. Bank wil zeggen extra diensten in je eigen ziekenhuis, agency wil zeggen extra diensten in een ander ziekenhuis. Hiermee kun je nog extra geld bijverdienen en is heel gebruikelijk in London. Maak je niet te veel zorgen over je Engels… ik heb vwo-niveau Engels vooraleer ik naar London verhuisde, maar viel me beetje tegen omdat praten in vaktermen en onder stress in het Engels toch wat anders is, maar heb niets anders dan begrip gekregen.

Ik heb een enorm goede ervaring gehad in London. Je leert veel over andere culturen, omdat je met veel mensen werkt uit andere landen. ik zeg:Doen!

succes!