Vernieuwende vliegticketsite gelanceerd en Serious Request actie

Ik ben zelf de laatste tijd druk bezig geweest met een vliegticketvergelijkingssite genaamd Ticketvlieg, die geheel anders werkt dan de andere die beschikbaar zijn. De andere sites zijn eigenlijk alleen maar bruikbaar als je al echt weet waar je heen wilt en op welk tijdstip. Je kan niet snel zien wat de laagste prijs voor elke bestemming is, niet zien waar je heen kan vliegen voor bedrag X en de sites zijn vaak traag doordat je eerst alle reisgegevens moet invullen en er daarna de logge database aangeroepen wordt.
Als reisliefhebber die graag rondkijkt naar alle opties vond ik dit vaak vrij beperkend en daarom besloot ik zelf een site te maken. Daar zie je nu meteen alle prijzen naar meer dan 700 bestemmingen, waar je snel doorheen kan bladeren. Ook kan je de minimum- en maximumprijs instellen, vind je snel alle bestemmingen binnen een land of werelddeel en is heeft het de snelste zoekfunctie, waarbij de resultaten al getoond worden terwijl je typt.

Daarnaast heb ik een actie opgezet waarbij de helft van alle inkomsten van Ticketvlieg t/m 24 december naar 3FM Serious Request/het Rode Kruis gaan. Wanneer je dus voor de kerst een ticket boekt via de aanbieders op de site, dan steun je gelijk het goede doel.

hoe kunnen we controleren dat het geld daadwerkelijk daar naartoe gaat?

Wat dat betreft moet je me op m’n woord geloven, sommige zaken werken op basis van vertrouwen. Wat dat betreft kan je je nog beter zorgen maken of de miljoenen die ze ophalen allemaal op de juiste plek terecht komen.

Daarnaast is het een nieuwe site, dus veel valt er voor mij nog niet te halen in een week tijd. En de week voor kerst is blijkbaar al helemaal geen tijdstip dat mensen vliegtickets aanschaffen, zonde. Voor mij komen er tenslotte nog genoeg weken aan dat ik er wat aan kan verdienen.