Verloting september 2011: 10 boeken 'De roep van de mapori'

Ik zou het boek graag willen hebben zodat ik meer lees over het land.
Groetjes van Jadzia

Ik zou het boek graag willen lezen het lijkt mij mooi!!
Ik zal mijn vrienden hier op attent maken.
Groet van Jadzia

Ik zou het boek graag willen winnen omdat het een situatie beschrijft die vergelijkbaar is met de mijne, al begint mijn sprookje enkele jaren later. Met de verkiezingen op komst is het vooral heel hard hopen dat er niet opnieuw een enorme strijd uitbarst waarin Kikuyu’s een target zijn…

Ik heb mijn hart verloren aan Afrika. Telkens ik er geweest ben, keer ik met weemoed terug naar huis. Ooit wil er gaan wonen, alles achterlaten in dit kleine Belgenlandje en gaan voor het échte leven.
Het lijkt me een zeer interessant boek met een pakkend verhaal. Ik wil het absoluut lezen.

Ik zou graag meedoen met de verloting omdat ik altijd intresse heb in wat andere mensen ondernemen en vooral hoe het hun is vergaan in een ander land. Het lijkt mij ook een leerzaam boek.
Hartelijke groet van Jadzia v.B

Aan mijn reis naar Kenia heb ik erg mooie herinneringen over gehouden. Ben dan ook erg benieuwd naar haar ervaringen, zowel de positieve als negatieve.

Geweldig boek lijkt dit me: een combinatie van reisverhaal en het roer omgooien door een Nederlandse. Ik ga dit boek zeker lezen, ook wanneer ik het niet win. Bedankt voor de tip!

Na dat mijn vrouw en ik verleden jaar een meer als geweldige vakantie hebben gehad in dit bijzondere mooie en vriendelijke land zou ik vreselijk graag het boek willen hebben. Al was het maar om weer in gedachte terug te gaan naar de vlaktes de dieren en de mensen het eten …alles. Terug naar de plekken die ons zoveel herinneringen en foto’s heeft gebracht

asante sana Kenia

Het lijkt me een heel mooi en indrukwekkend boek. Ik ben benieuwd!

Kenia lijkt mij een bijzonder land.
Andere culturen intrigreren mij enorm.
Ik weet zeker dat ik van dit boek zal gaan genieten.

Dit lijkt me een bijzonder boek. Ik ken Mirjam van Roode niet, maar we hebben tegelijkertijd in Utrecht gestudeerd. Daarna ben ik naar Spanje gegaan (maar veel sneller teruggekeerd dan zij uit Kenia). Wel behoorlijk wat gereisd sindsdien. Alhoewel nooit in Afrika geweest. Ik ben benieuwd naar haar levensverhaal omdat we ‘Utrecht’ dus gemeen hebben en omdat ik benieuwd ben naar haar ervaringen in een voor mij nog onbekend continent.

Ik maak HEEL graag een reis naar Kenia door het lezen van dit boek!!!

Hallo,

Ik vertrek in october voor enkele weken naar Kenia en het zou een prachtig achtergrondverhaal kunnen zijn voor mijn eigen belevenissen.

Mvg

dirk

Ik zou dit boek graag willen lezen, omdat ik volgend jaar heel graag vrijwilligerswerk wil gaan doen en wil gaan reizen. Ik weet nog niet specifiek welk land, maar heb nu ongeveer 6/7 waartussen in twijfel, onder andere Kenia. Ik ben dus ook op zoek naar inside informatie. Ik wil graag wát er mooi is aan land, wáárom mensen verliefd worden op het desbetreffende land en wánneer mensen hun hart verloren hebben. Dit boek zal dat ongetwijfeld behandelen en misschien is dat wel de trigger die bepaald dat ik volgend jaar in Kenia zit.

Groetjes Kristel

De reden dat ik het boek graag zou willen hebben is dat mijn grote wens is om naar Kenia te gaan, maar financieel zit het er gewoon voorlopig niet in.
Marianne

Volgend jaar gaan ik en mijn vriend een roadtrip maken van Nederland naar Zuid-Afrika met onze Land Rover Defender en Kenia slaan we dan natuurlijk niet over. We zijn ons nu aan het inlezen over alle te bezoeken landen, we doen dat niet alleen met reisgidsen maar ook door het lezen van boeken geschreven door ervaringsdeskundigen. Dit boek mag dan natuurlijk niet ontbreken dus ik zou hem heel graag winnen.

Dit verhaal lijkt goed op datgene wat de dochter van een vriendin momenteel beleeft in Benin. Ze heeft 2 jaar geleden stage gedaan in Ghana, leerde iemand kennen uit Benin, bleef achteraf contact houden, werd verliefd … Sinds april 2010 woont ze in Porto Novo samen met haar vriend en ze hebben een bedrijfje opgericht. Ondertussen is ze ook zwanger ! Dus zou ik dolgraag dit boek winnen !

Als je zelf in Kenia bent geweest, kun je je de fascinatie voor dit land goed voorstellen. Al snel ben je niet allen onder de indruk van het land, maar vooral van de Kenianen. Wat een open, vriendelijke, kleurrijke en respectvolle mensen. Hun doorzettingsvermogen om, ook al is de situatie niet rooskleurig, het beste van elke dag te maken. Wat heb ik daar veel van geleerd! Ik denk er dagelijks met warmte aan terug…

Even in de huid kruipen van iemand die dit land intens heeft ervaren lijkt me heerlijk. Daarom zou ik graag “De roep van de Mapori” willen winnen! :wereld:

reisverhalen lezen vind ik altijd heerlijk, en kan er vaak ook dingen uit gebruiken voor mijn vak. Ik geef aadrijkskunde, levensbeschouwing en geschiedenis / maatschappijleer. Dus lees graag over cultuur en gewoontes… dus dit boek zou weer een mooie aanvulling zijn.

.
[/quote]

Wij zijn afgelopen juni in Kenia geweest, en dit bezoek heeft zoveel bij ons los gemaakt dat we er tot op heden nog steeds ieder dag mee bezig zijn!

Ik krijg van mijn man steeds het verwijt, zit je nu alweer informatie over Kenia via internet te bekijken.
Maar ik trek er lekker toch niets van aan en ga lekker mijn gang.
Het lijkt mij fantastisch om het boek te lezen en in bezit te hebben.:vak01:

Met vriendelijke groet, Lida