het lijkt mij een heel fijn boek om te lezen omdat ik erg veel van Africa hou.
Ik kom er geregeld en dit lijkt mij een leuk boek in dezelfde trant van “de Witte Massai” en de Ned. vrouw die in Petra heeft gewoond. Heerlijk om te lezen, de sfeer, de gewoontes, onderlinge verhoudingen en zeer leerzaam als je in andere continenten geinteresseerd bent. Ik zou het boek graag willen winnen zo niet, zal ik het kopen.
els keegel
Na een reis door kenia en uganda in 1981 heb ik ‘iets’ met afrika. Belgische documentaires over een reis over de Congorivier raakt me steeds opnieuw: Geen economische rijkdom, maar wat een betrokkenheid en geimproviseer.
Daarom lijkt het me inspirerend om weer eens een reisboek over Afrika te lezen. Maak stiekem plannen voor reis in 2013, wie weet afrika ?
gr, aad
ik zou heel graag het boek winnen,ga dit jaar voor de derde maal naar Kenia,prachtig land werken daar ook samen met een weeshuis voor gehandicapte kinderen,lijkt me een heel goed boek!!!
Ik zou het geweldig vinden om dit boek te winnen! Sinds 2005 ben ik actief met ontwikkelingswerk in Kenia en ik verslind alles wat met Afrika te maken heeft, vooral verhalen over mensen en hun levensloop. Verhalen helpen je om een cultuur beter te begrijpen en voor mij brengt het een gevoel van extra verbondenheid met dit geweldige continent met zich mee.
Wij willen naar midden africa ) mijn partner komt uit Burundi) gaan om onze oude dag te slijten. Dus alle info van de landen om dit land is welkom
Ik ben één maal in Kenia geweest. In dat land land met zijn prachtige meren die o.a. luisteren naar namen als Lake Baringo, Lake Nakuru en Lake Bogoria, zou ook ik wel willen wonen. En aangezien er in mijn boekenkast al behoorlijk wat romans en reisboeken over Afrika staan, hoort ook dit boek daar bij.
In 2009 ben ik naar Kenia geweest om daar les te geven op verschillende basisscholen, een ervaring waar ik nog vaak met veel plezier aan terugdenk. Voordat ik naar Kenia ging heb ik de boeken van Corinne Hofmann (o.a. De blanke Masai) gelezen. Erg indrukwekkend en de boeken gaven een goed beeld van het prachtige Kenia maar ook van de problemen waar je (als westerling) tegenaan kunt lopen. Dit boek zou ik dan ook heel graag lezen om mezelf weer onder te kunnen dompelen in een aangrijpend levensverhaal wat zich afspeelt in een mooi, warm maar ook arm land.
Ik zou dit boek erg graag willen lezen omdat ik simpelwegdol ben op Kenia.
In 2007 ben ik 2,5 maand in Kenia geweest en heb ik er gewerkt in een weeshuis.
2,5 jaar later wilde ik erg graag al het moois en bijzondere dat ik er had meegemaakt aan mijn vriend laten zien. Daarom zijn we 2 jaar terug ook ook samen nog een maand naar Kenia geweest.
Het land en het verblijf daar heeft zo’n ontzettende indruk gemaakt op mij, dat ik er nog zeer regelmatig aan terugdenk. Het lijkt me heerlijk om met een boek op de bank weer even terug te zijn in de Keniaanse sferen!
Beste Mirjam,
op 15 oktober zal ik naar Kenia gaan. Ik ben nu negentien jaar oud en ik heb de kans gekregen om via de onderwijsorganisatie ‘Edukans’ twee weken in Kenia te zijn. In Kenia ga ik lesgeven. Ik heb er erg veel zin in en ik ben mij nu aan het inlezen over het land.
Het boek dat u/jij geschreven heeft, lijkt mij zeer interessant en ik zou het graag nog snel lezen voordat ik mijn reis maak!
Rik.
Ik ben een allochtone in een andermans land. Getrouwd met het een dat na zoveel jaar blijkt het ander te zijn.
Verkocht aan het cultuur maar niet echt terug kunnen.
Het lijkt wel autobiografie…
[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:95466"”]
Verloting september 2011: 10 boeken ‘De roep van de mapori’
Wereldwijzer mag in de maand september 10 boeken ‘De roep van de mapori’ van Mirjam van Roode weggeven. ‘De roep van de mapori’ is een indrukwekkend en openhartig levensverhaal van een Nederlandse vrouw in Kenia.
Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.
Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 29 september reageren op dit topic.
http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1030.jpg
Klik hier om het interview met Mirjam van Roode op Wereldwijzer te lezen.
.
[/quote]
Het lijkt me leuk om een boek te lezen over Afrika.Ik zou daar nooit naartoe kunnen gaan,vanwege mijn handicap ben slechthorend.Jammer, maar als ik goed betaalde baan heb en ben goedhorend dan kan ik wel veel gaan reizen want ik hou van reizen en ben ook nieuwsgierig naar culturen en van geschiedenis en zou ook zoiets mee willen maken.En ik hoop dat ik een boek mag winnen!
Lena
De winnaars zijn bekend! Lees het hier.
Dank jullie wel voor het prachtige boek wat ik in mijn brievenbus kreeg.![]()
Ik neem het mee op vakantie:PORTUGAL: en dan kan ik het op mijn gemak lezen.
Later als ik het uit heb zal ik jullie vertellen wat ik ervan vond.
Ik ben erg blij met dit boek.
Hartelijke groet van Jadzia.:dag:
Dank je wwz,heb vandaag het boek van Mirjam Van roode(‘De roep van de mapori’)aangekregen.
Zal hem zaterdag(vrije dag)eens rustig op mijn dooie gemak lezen.
groetjes:georgessiam.
Ook hier is het boek (afgelopen vrijdag) goed aangekomen.
Volgende week eens lekker in beginnen.
Patrick
Heel erg bedankt voor het boek! Ik heb het inmiddels al uitgelezen…
Nog een kleine 3 maanden en ik zit ook wederom in Kenia…
Hier in België is het boek ook goed aangekomen
Bedankt!! Ik ga er meteen aan beginnen!! Veel leesplezier aan de winnaars!