Verloting september 2011: 10 boeken 'De roep van de mapori'

Verloting september 2011: 10 boeken ‘De roep van de mapori’

Wereldwijzer mag in de maand september 10 boeken ‘De roep van de mapori’ van Mirjam van Roode weggeven. ‘De roep van de mapori’ is een indrukwekkend en openhartig levensverhaal van een Nederlandse vrouw in Kenia.

Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.

Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 29 september reageren op dit topic.

Wanneer Mirjam van Roode in 1988 voor een stage naar Kenia vertrekt, kan ze nauwelijks vermoeden hoe drastisch deze reis haar leven zal beïnvloeden. Ze raakt verknocht aan het land, wordt verliefd op de Keniaan Njenga, trouwt met hem en laat uiteindelijk alles in Nederland achter om in Afrika een bestaan op te bouwen. Twee kinderen en een lawine aan belevenissen zijn het gevolg. Als het huwelijk strandt en Mirjams werkcontract afloopt, keert ze met tegenzin terug naar Nederland. Toch blijft Mirjam Kenia trouw; jaarlijks reist ze met haar kinderen naar hun geliefde vaderland. Maar als Mirjam verzeild raakt in hevige etnische onlusten en haar kinderen niet langer als Kenianen maar als Kikuyus worden gezien, leert ze Kenia van een heel andere kant kennen.

Mirjam van Roode (Rijnsburg, 1967) studeerde Fysische Geografie in Utrecht. Met De roep van de mapori maakt ze haar debuut. Ze vertelt bevlogen en met humor over haar fascinatie voor Kenia, cultuurverschillen, multiculturele relaties en de Afrikaanse politieke actualiteit.

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1030.jpg

Klik hier om het interview met Mirjam van Roode op Wereldwijzer te lezen.

.

1 like

Dit lijkt me een fantastisch boek. Ik heb plannen om naar Kenia te gaan, dus ik zou het wel erg leuk vinden om het boek te lezen.

Ben ook geintreseerd in dit boek,lees nogal veel reisboeken van Azie en Afrika(ook ik heb vroeger nog 2 jaar in Afrika gewoond)dus ik ben een beetje gebonden aan dit prachtig continent.

Sinds ik in november 2009 voor 't eerst in Kenya ben geweest, ben ik verkocht…
Zowel de mensen als het land hebben mijn hart gestolen… En nu ben ik alleen maar heel hard aan het werk om voldoende te sparen om nog een keer voor langere tijd naar dit prachtige land terug te kunnen…
Met dit boek weet ik zeker dat ik me alweer 'n beetje in mijn 2e thuis waan…

groetjes

Ik wil dat boek heel graag lezen omdat Afrika me heel erg veel inspiratie geeft!

Ik zou het boek heel graag willen lezen omdat Kenia mij ontzettend aantrekt;
wij gaan er in januari 2012 dan ook weer heen om een rondreis te maken en natuurlijk even lekker nagenieten aan de Indische Oceaan.

Ik reis graag in Afrika en ben heel benieuwd naar dit boek dus meld ik me graag aan voor de loterij.

Ik zal nooit Kenia zelf kunnen bezoeken, maar door boeken te lezen reis je als het ware ook over de hele wereld.

Ik ben verknocht aan Afrika en heb er al heel wat landen :wereld:van gezien. Kenia staat nog op mijn verlanglijstje om te bezoeken. Dit boek kan wellicht een mooie aanleiding zijn om Kenia gauw te gaan zien… Ik wil het graag lezen…

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:95466"”]

Verloting september 2011: 10 boeken ‘De roep van de mapori’

Wereldwijzer mag in de maand september 10 boeken ‘De roep van de mapori’ van Mirjam van Roode weggeven. ‘De roep van de mapori’ is een indrukwekkend en openhartig levensverhaal van een Nederlandse vrouw in Kenia.

Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.

Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 29 september reageren op dit topic.

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1030.jpg

Klik hier om het interview met Mirjam van Roode op Wereldwijzer te lezen.

.

[/quote]

Ik ben een groot fan van reisverhalen als deze en zou dit boek dus graag winnen!

Tim

Ook ik ben in Kenia geweest, begin jaren 80. Reis- en landenliteratuur heeft altijd mijn bijzondere belangstelling dus doe ik graag mee aan deze verloting.

Groet, MarjoAnna

Ik heb in 2008 gewerkt in Thailand en ben daarna door Azie gaan rondtrekken. Daarvoor heb ik ook verschillende landen bezocht. Reizen is een manier van leven! Voor mij geld dit absoluut!!! Na mijn reizen heb ik het idee nooit kunnen loslaten om voorgoed uit NL te vertekken en in het buitenland te gaan werken. Ik zou heel graag je boek willen lezen om te weten hoe jij het hebt ervaren en wat de grootste (cultuur) verschillen tussen Nederland en Kenia zijn?

groetjes Mieke

Ben sowieso een groot fan van reisverhalen.

Daarnaast heb ik plannen om te emigreren (sta op het punt de visumprocedure te starten), weliswaar niet naar Kenia maar het lijkt me mooi om Mirjams ervaringen te lezen.
Daarnaast is Afrika een continent waar ik nog niet ben geweest. Ben er wel benieuwd naar, maar staat niet heel hoog op het lijstje van “places to visit”. Wie weet dat dit boek daar invloed op uit kan oefenen.

Patrick

Graag zou ik dit boek winnen, omdat andere culturen me boeien en ik ze niet altijd begrijp. Door een waar verhaal hierover te lezen, kun je je beter inleven en misschien hun cultuur beter begrijpen.

Groet Loes

ik wil graag dit boek lezen tijdens mijn reis naar zuid senegal, die ik zelf met 2 vrienden ga rijden, 8000 km ! In zuid senegal heb ik een landje gekocht waar ik ga bouwen, om later een project te kunnen doen voor vrouwen en kinderen. Mijn liefde voor Afrika is onstaan tijdens mijn eerste verblijf in Kenia van 3 maanden,in 1984. ik heb echt heel veel gezien en beleefd van insideout.
Daarna wel 28 keer in Afrika geweest en ben ook van plan, als ik de rust in mijn kont heb, om ook een boek te schrijven over mijn afrikaanse ervaringen met als titel: Wachten.
( en wat dat met je doet)
Liesbeth

Omdat ons gezin uit 5 personen bestaat, kunnen we helaas geen grote reizen maken. Maar ik lees ontzettend graag en “reis” op die manier de hele wereld rond!

Wonend in Mali, heb ik een grote interesse in Afrikaanse landen.
En het is hier niet mogelijk om dergelijke boeken te kopen…

Wij, beiden rond de 70, zijn dol op reizen. Naast Azië willen we ook nog graag Afrika ontdekken zolang de gezondheid en de bankrekening het toelaten. Lukt dit niet dan kunnen we door dit boek toch een indruk krijgen van dit werelddeel.

Groetjes J & J
:wereld:

Twee jaar geleden was ik met mijn man in Kenia; het land en vooral de inwoners hebben veel indruk op ons gemaakt.
Ik besef dat ik nog te weinig weet van het land en de diversiteit van de bevolking; dus zou ik het boek graag in mijn bezit hebben!

Na een reis van een kleine vier maanden zit ik alweer een hele zomer in Nederland. De rugtas is weer uitgepakt en alles wat er over is zijn herinneringen en natuurlijk de foto’s. Voor mij liggen 4 grote, zware en ingewikkelde boeken voor mijn studie en naast mij ligt, helaas maar waar, geen ontspannen leesboek meer.

Hoe kan ik wegdromen over verre landen en geweldige culturen als ik deze alleen maar in mijn studieboeken mag beleven? Ik wil niet alleen de wetenschappelijke kant van Afrika leren kennen. Ik wil mij erin begeven. Enkele ogenblikken per dag weg zijn uit het grijze Nederland.

Ik hoop dan ook dat ik dit boek win, zodat ik jullie kan informeren hoe het is om heel even in het land van de zon te zijn.