Ik ben met vrouw en dochtertje de komende maanden in Afrika. Onze reis eindigt in Kenia.
Lezen en praten doen begrijpen en anders kijken.
Graag lees ik dit boek!
Ik ben met vrouw en dochtertje de komende maanden in Afrika. Onze reis eindigt in Kenia.
Lezen en praten doen begrijpen en anders kijken.
Graag lees ik dit boek!
Ik heb altijd al graag een keer naar Afrika gewild en nu ik gepensioneerd ben gaat het er in oktober van komen. We gaan naar Kenia en daarom zou ik graag het boek willen hebben. Mariet de Vries
Lijkt me een erg mooi boek om zodoende kennis te maken met Afrika!!
[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:95466"”]
Verloting september 2011: 10 boeken ‘De roep van de mapori’
Wereldwijzer mag in de maand september 10 boeken ‘De roep van de mapori’ van Mirjam van Roode weggeven. ‘De roep van de mapori’ is een indrukwekkend en openhartig levensverhaal van een Nederlandse vrouw in Kenia.
Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.
Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 29 september reageren op dit topic.
http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1030.jpg
Klik hier om het interview met Mirjam van Roode op Wereldwijzer te lezen.
.
[/quote]
Sinds begin van dit jaar organiseer ik, samen met twee Kenianen, kleinschalige culturele ontdekkingsreizen naar Kenia (www.thuisinkenia.nl), waarbij vooral het contact met de bevolking centraal staat. Door mijn contacten daar en de vele bezoeken heb ik al veel van het land en de gebruiken geleerd, maar ik besef dat je het pas echt leert als je er een tijd woont en leeft. Daarom zou ik het boek graag lezen om me nog verder te kunnen verdiepen in deze cultuur. Hartelijke groet.
Afrika heeft mijn hart gestolen, als het even kan wil ik zover het mogelijk is zoveel mogelijk landen bezoeken in Afrika. Tanzania en Kenia hebben wij al mogen bezoeken en nu staat Oeganda op het programma.
Ik zou het boek dolgraag willen lezen om zo meer achtergrond van Kenia te weten te komen. Dan weet je wat er allemaal speelt, daar kom je zelf niet zo gauw achter.
Reizen is mijn grote passie, maar ik ben ervan overtuigd dat wonen in een ander land toch echt een andere dimensie is. Het lijkt me interessant om haar ervaringen over het leven in een ‘vreemd’ land te lezen.
Sinds een paar jaar verkocht aan het reizigersvirus. Boeken zoals die van Mariam van Roode geven mij inspiratie voor het bezoeken van landen en geven je alvast een kijkje in de cultuur van een bepaald land. Ik doe dan ook graag mee aan deze loterij en hoop dat ik één van de gelukkige winnaars ben (net als iedereen waarschijnlijk :-)).
Mijn overburen gaan in november naar Kenia. Het lijkt me leuk om het boek aan hen cadeau te doen!
Intrigerende intro! Zou heel graag het boek wiilen lezen. Ben in 2008 in Kenia geweest en het is land met grote tegenstellingen maar ook met heel veel warmte van de mensen waar je op een goede manier mee omgaat…
Ook ik ben een van de vele besmet met het virus en dat heet Kenia.
Ik hou van de mensen en van het land. Ik ga er over een aantal weken weer naar toe en nu voor 2 maanden. Eerst werken en onze sponsor kinderen bezoeken en voor de nieuwe studenten de opleiding regelen. En daarna nog een kleine vakantie aan de kust er achter aan.
En het virus is besmettelijk want elk jaar gaan er weer andere mensen met mij mee die ook steeds weer terug willen.
Dus dit boek mee in de koffer lijkt mij fantastisch
Jerop
Prachtig, boeiend land én mensen. Na mijn eerste Kenia/Tanzania reis was ik verkocht aan het land en ben er zelfs nog een tijd als reisbegeleidster aan het werk geweest. Een relatie gekregen met een Keniaan, maar dit liep na een half jaar stuk door teveel cultuurverschillen. Het land blijft me boeien en ik lees graag de ervaringen van anderen, heb veel interesse in het boek van Mirjam.
Ik hou gewoonweg enorm veel van reisverhalen en andere culturen
Ik wil dat boek heel graag lezen omdat ik volgend jaar naar Afrika ga!
Leuk en interessant om te lezen over ervaringen van anderen in een vreemde cultuur. Hoe beleven zij de verschillen en hoe gaan ze er mee om? Altijd boeiend.
Groet
Mooi interview met een nuchtere maar gevoelsvolle vrouw. Uit ervaring weet ik dat een mens ontzettend verknocht kan raken aan Afrika en de mensen daar… ik mis het nog elke dag (ook al woon ik nu op Curacao)! Zou graag willen lezen wat ze allemaal heeft neergepend. Het stukje dat in het interview is geciteerd is goed geschreven, wat niet van elke “ervaringsdeskundige” die een boek schrijft over zijn/haar avonturen gezegd kan worden!
Lijkt mij een geweldig boek !!!
Ik ben erg benieuwd naar haar verhaal.
Zou in 2009 een maand naar Kenia gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen maar kreeg helaas 4 dagen voor vertrek de Mexicaanse griep en kon toen niet meer gaan.
Tot op heden is het nog niet gelukt om deze reis alsnog te gaan doen door allerlei omstandigheden maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen
Vorig jaar ben ik voor de eerste keer naar Zuid -Afrika geweest. Onbevangen ben ik er naar toe gegaan - maar wat gebeurde er…ik ben zo geboeid geraakt door zuid Afrika, de politiek en de landen er om heen. In de afgelopen maanden heb ik diverse boeken gelezen over allerlei onderwerpen om dat ingewikkelde werelddeel een beetje te kunnen begrijpen. Gelukkig heb ik nog contact met een afrikaan en dat vind ik meer dan leuk.
De blanke Masai heb ik natuurlijk ook gelezen, ook een vrouw die verliefd word op Kenia en daar ook trouwt met een keniaan.
Ik ben heel erg benieuwd naar dit boek, wist van het bestaan niet af !
Ik ben mij aan het orienteren om nog een keer naar Afrika terug te gaan, vrijwilligerswerk te gaan doen en ook nog zeker een keer voor vakantie.
Afrika kruipt in je bloed - ik heb het gehoord en nooit geloofd maar…het is waar!
ineke
Hoi Wereldwijzer,
Ik heb het geluk dat ik binnenkort naar Kenia af mag reizen en het lijkt me super als er bij thuiskomst een boek op de mat ligt waarmee ik nog even kan nagenieten. Dus ja, ik wil wel meedoen met de loterij!
Groetjes Myriam
Dit boek biedt wel heel veel:
-de passie van de schrijfster voor Kenia, waardoor je waarschijnlijk meegezogen wordt in een prachtig en avontuurlijk reisverhaal;
-deelgenoot kunnen zijn van de inspirerende [veer]kracht van deze vrouw; allereerst in haar keuze om haar hart te volgen, alles achter te laten en een nieuw leven te beginnen in Kenia met de liefde van haar leven, en later wanneer ze als alleenstaande moeder, terug in Nederland, opnieuw haar weg moet vinden, samen met haar Nederlands-Keniaanse kinderen;
Zo’n boek kun je toch niet laten liggen???