Verloting september 2011: 10 boeken 'De roep van de mapori'

Ik ben zeer geintereseerd in andere culturen, hoe mensen denken, doen en waarom juist zo? Dit boek laat het leven zien van een Nederlandse vrouw welke zich moet aanpassen aan de Afrikaanse cultuur. Graag verneem ik hoe zij tegen de cultuurverschillen aan kijkt en nog belangrijker… hoe zij dit op zich neemt en hiermee om weet te gaan. Dan zit er dus maar een ding op: ik wil dit boek zo graag lezen zodat ik hier achter kan komen.

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:95466"”]

Verloting september 2011: 10 boeken ‘De roep van de mapori’

Wereldwijzer mag in de maand september 10 boeken ‘De roep van de mapori’ van Mirjam van Roode weggeven. ‘De roep van de mapori’ is een indrukwekkend en openhartig levensverhaal van een Nederlandse vrouw in Kenia.

Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.

Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 29 september reageren op dit topic.

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1030.jpg

Klik hier om het interview met Mirjam van Roode op Wereldwijzer te lezen.

.

[/quote]

lezen is een hobby van me
anne

niets zo leuk als de verhalen over de belevenissen van reizigers en mensen die zich vestigen in verre landen. Ik ben dus heel benieuwd naar dit verhaal.
Dineke

Na het lezen van oa de blanke masai ,is mijn verlangen om naar kenia te gaan alleen maar groter geworden.In 2010 heb ik spijtig genoeg 2 afrika reizen in de mist zien opgaan door gezondheidsproblemen van mijn echtgenoot ,ik blijf hopen om toch eens in africa te komen ,al is het via het lezen van een goed boek

Ik zou graag het boek ontvangen omdat ik erg van reisverhalen houd en zeer geinteresseerd ben in cultuurverschillen en multiculturele relaties. Hoewel niet zo extreem ondervind ikzelf de cultuurverschillen en multiculturele relatie in Spanje, mijn huidige thuisland.

:cheer:Tijdens mijn studie (medicijnen) altijd geleerd dat meten weten is. Maar ook lezen is weten en kan altijd op een verloren moment als ik de rust even in de kont heb. Wel in Afrika geweest, maar dan in de woestijnen van Egypte en Marokko. Kenia staat nog op het wensenlijstje, maaaaar of het er van komt … Ook per boek zou het leuk zijn.

geen slap lulverhaal, gewoon; Ja, ik wil!

Dit boek lijkt mij ontzettend leuk om te lezen! Zelf ben ik nooit in Kenia geweest, maar het lijkt me ontzettend leuk om te lezen hoe het daar is. De verschillende culturen en de andere levensstijl. Dan teruggaan naar Nederland. Vond ik na bijna een jaar reizen al verschrikkelijk moeilijk. Ben er een heel ander mens door geworden. Ik ben benieuwd hoe een moeder van 2 kinderen dat voelt.

Groetjes,

Indra

Ik ben enorm geïnteresseerd in reizen en in contact komen met andere culturen. De boeken die ik lees gaan ook altijd over echtgebeurde verhalen. Dit boek is dus een combinatie van de twee. De liefde tussen twee personen uit totaal verschillende culturen en continenten kan alleen maar een boeiend en prachtig verhaal opleveren.

:cheer:

Ik wil over die roep van de Mapori wel iets leren, zodus met dit boek zal dit zeker wel lukken.

Ik kom graag in aanmerking voor dit boek!!
Lijkt me aangrijpend en mooi…lees graag boeken over verschillende culturen. Leerzaam en boeiend.

lijkt me een heel erg goed verhaal, zou het graag lezen. Mart

Afrika is geweldig!
Als ik met mijn voeten op afrikaans grondgebied sta voel ik me thuis!
Alle boeken die over Afrika gaan lees ik, geweldig!

ja leuk, ben gek op reisboeken

Sinds ik begin dit jaar in Afrika ben geweest, ben ik helemaal verliefd geworden op dit prachtige continent… De reis heeft me van Zimbabwe naar Kenia gebracht, gedurende de reis heb ik ook een Keniaan leren kennen waardoor mijn verlangen om terug te gaan alleen maar groter is geworden! Ik heb deze zomer ook ‘ik droomde van Afrika’ gelezen van Kuki Gallmann en ben dus heel benieuwd naar een ander verhaal over Kenia!

In februari of maart vertrek ik ook voor een aantal maanden naar Kenia, dus zo’n mooi reisverhaal kan me al doen wegdromen naar die periode!

Dus… ja ik wil dit boek!

Als ik boeken lees die over Afrika gaan, waan ik me helemaal in dit prachtige continent wat ik talloze malen heb mogen bezoeken. Onze stichting ‘Let the children play’ getuigd van onze grote betrokkenheid met dit continent. Ik voel me dan ook een bevoorrecht mens om dit te kunnen doen voor de kinderen in Afrika. Het geeft me een grote voldoening. Ingrid

Het lijkt me een boeiend boek, en ook verassend… ik ben zeer benieuwd!!!

Dit boek lijkt mijn een boeiend boek. Ben 2 jaar geleden naar Kenia geweest, wat een land met vele culturen en de vrouwen die veel regelen,maar ook een land met vele volkeren met hun gewoontens en vooroordelen Hoe ga je en sta je daar als westerling in.Alleen daar om zou ik het boek willen lezen .:wereld:Hoe houdt je stand!!

suze :kenya:

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” Een quote die als een orkaan door mn hersenkronkeltjes raast als ik over een fantastisch reisverhaal struikel (lees: die van Miriam van Roode). Maar reizen en lezen gaan volgens mij hand in hand. Enkel via lectuur kan je een volledig beeld krijgen van wat een land allemaal te bieden heeft en vooral wat ze probeert te verbergen; oorlogslittekens, etnische verschillen tussen de inwoners, corrupte politiek etc.
Mijn studentenbudget permiteert het me niet om heel veel te reizen, om dan nog maar te zwijgen van een tijdslimiet. Vandaar dat mijn eerste kennismaking met een land waar ik graag naartoe zou gaan altijd verloopt via een boek. ‘De roep van de Mapori’ belicht Kenia vanuit alle hoeken en daarom juist zou ik dit boek erg graag verslinden.

Het lijkt mij geweldig om dit boek te mogen lezen zodat ik meer over het land te weten kom.
Groetjes van Jadzia