Verloopstekkers e.d.

In Juli en Augustus ga ik naar Tibet.

Ik zou graag willen weten wat voor type verloopstekker er nodig is daar - zodat ik wel spullen zoals camera’s kan opladen.

Graag ook enige andere inpaktips als jullie die hebben!

Over het algemeen zijn er tegenwoordig verloopstekkers met alle mogelijkheden in 1… Dus gewoon een universele meenemen… zit je altijd goed!!!

Fijne reis!

ik heb ook gewoon een universele verloopstekker meegenomen. (net zo duur als een specifieke, dus waarom moeilijk doen)

In Lhasa kon ik mijn mobiele telefoonoplader gewoon zo in het stopcontact steken.

fijne reis!

Dank je voor de tips.
Ik denk dat ik er zo een koop die dan van alles in 1 heeft. wel zo handig. Lastig hoor een land dat niet helemaal 1 verloopstekker heeft…

Hoe zit het met mobiele netwerken enzo?

China Telecom zit overal, dus je hebt bijna overal bereik met je mobiel. Van Lhasa tot Basecamp Everest en ook eigenlijk overal daartussen. Zowel met blackberry als gewone telefoon kon je overal mailen/bellen/sms-en.

Geniet van je reis!

Het ligt er wel aan of je telefoon dualband/tripleband/quadband is… Niet alle telefoons doen het in Azie… Vraag dit dus even na bij je telecomaanbieder… Of geen je type telefoon even door… dan kan ik het ook nakijken voor je…

dualband is dan al voldoende…

ik had idd op Everest Basecamp beter bereik dan elders hahha.
maar op de hele route tussen Lhasa en Kathmandu goed bereik (in mongolie was het slechter)

Ik heb een quad band - dus lijkt me dat die daar gewoon moet werken.

zeker… quad-band is voor wereldwijd!!! :smiley: