Verlenging Sosial Budaya

Weet iemand het adres van het ‘kantor imigrasi’ in Bali om mijn visum (B211) te verlengen? Dient dit trouwens te geschieden in het kantoor wat het dichtst bij MIJN tijdelijke adres ligt (=Kuta), of het dichtst bij het adres van mijn sponsor(= Den Pasar, dit staat ook op het visum vermeld)? Of maakt het stiekem helemaal niks uit?

Bedankt!

Jenny

Daarvoor moet je gewoon naar het immigratie kantoor in den pasar. Elke chauffeur weet wel waar dat is. Trek er maar een paar dagen voor uit dat je klaar bent. kosten: 200.000 ruppia voor de eerste keer. Je moet een kopie van je paspoort meenemen, een kopie van ktp van je sponsor (geen paspoort dus) en een sponsorbrief meenemen. ook moet je nog een formulier invullen De tweede keer als je het gaat verlengen moet je ook nog 2 pasfoto’s meenemen. Als je dit niet bij hebt. Kan je nog wel een paar keer terug komen. Ga vroeg, want ze werken heeeel traag. En vrijdag zijn ze eerder dicht.

Het is nogal een gedoe en een rommelige aangelegenheid bij het “Kantor Immigrasi”. Beter is het om jouw visum te laten verlengen door een "visum-agent, die al het uitvoerende werk verricht, en vaak een “contact” binnen de immigratie-organisatie heeft zodat het ook veel sneller afgerond is. Kost maar iets meer, omdat ze met tientallen visa-verlengingen tegelijk werken, en in het SLECHTSTE geval moet je maar 1x zelf naar het Kantor om iets te ondertekenen. In het BESTE geval teken je alle formulieren op het kantoor van de agent, en voila.

Ik heb uiteindelijk alles zelf geregeld en het viel allemaal heel erg mee! Niks rommelig, niemand hoeven omkopen en ook niet lang hoeven wachten!

Maar bedankt voor de tips.

Jenny