Voor emigratie vereist DIMAS een verklaring omtrent het gedrag.
Mijn vraag is:
Moet deze door mijn toekomstige werkgever ingevuld worden, of door DIMAS?
Klinkt misschien als een domme vraag… maar dit is echt heel onduidelijk. DIMAS reageert niet bepaald snel op vragen, en het COVOG al helemaal niet.
Ik ken de procedure die ik werking word gezet bij een aanvraag voor de verklaring. Echter vraag ik me ook af of er speciale/bijzondere procedures gelden voor het aanvragen van een VOG voor een emigratie, aangezien hierin geen functie omschrijving word ingevuld door DIMAS?
Je toekomstige werkgever moet jouw een aanvraag sturen voor de verklaring omtrent gedrag. Zij moeten hem gedeeltelijk invullen, oa waar ze jouw op willen screenen. De aanvraag formulieren vinden ze op site van justitie. Ze moeten het dus over de post sturen, (moet officieel zijn) Jij gaat er dan mee naar gemeente huis.
Veel succes!!
(heb het zelf net achter de rug, gelukkig!)
geldigheid is max. 3 maanden. let daarop, want DIMAS kan daarover heel vervelend doen. Gemiddeld duurt de aanvraag 3 tot 4 weken, sommige gemeenten wat langer. Succes
Je kunt deze gewoon aanvragen bij de gemeente, je kan hierbij je nieuwe werkgever invullen, zelf heb ik hier Dimas ingevuld met bijpassend adres.
Na ongeveer 3 weken werd het thuis gestuurd.