De parlementsverkiezingen in Egypte zijn vooralsnog zonder grote incidenten verlopen. De Britse ambassadeur noemt ze vreedzaam en ordentelijk, ook al zijn hier en daar problemen. De Amerikaanse ambassadeur heeft Egypte al gefeliciteerd met de grote opkomst en zei dat de VS samen gaat werken “met wie de Egyptische mensen ook kiezen.”
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Met Mijn vriendelijke groeten
Ahmed khalil
Egyptenaar
Ik heb de verkiezingen een klein beetje gevolgd in het nieuws.
Wat er nu voornamelijk uit komt is dat het Moslim Broederschap hoog in de peiling eruit komt. Dat dit kan betekenen dat ze ze Sharia in willen voeren in Egypte wanneer hun aan de macht komen.
Bij Sharia denk ik voornamelijk aan Saoedi Arabia. Als dat ermee bedoelt wordt, weet ik eerlijk gezegd niet of dat een beter iets is voor Egypte. Zeker niet voor ons als buitenlanders die daar heen willen vooir vakantie/familiebezoek/wonen…
Ik ben dan ook wel benieuwd wat jullie hiervan zouden vinden. De voor- en de nadelen hiervan… Het toekomestbeeld, enz.
Kortom; Hoe zien jullie de toekomst van (ons in)… Egypte wanneer dit zover is?
M vind de MB helemaal niets en ik eerlijk gezegt ook niet meer omdat ik verhalen hoor waar ik eng van wordt. Ik hoop dat staat en religie gescheiden wordt zo krijg je meer demoncratie, maar of Egypte daar klaar voor is weet ik niet maar dat moet men leren en dan gaat jaren duren maar wat als de MB wint??? Ze laten nu zien hoe mooi ze zijn maar ik geloof er geen barst van.
M maakte elke keer een grapje dat ik alvast een burka zal moeten kopen maar ppppffff dat zijn wel dingen waar ik bang van wordt. Ik hoop dat Egypte wordt zoals ik het kende maar dan nog beter.
Ik hoop dat ik ooit mijn moeder gewoon normaal de pyrimades te kunnen laten zien de bib in Alex en gewoon in bikini op de strand te kunnen liggen in sharm.
Wat denken jullie wat er gebeurd als de MB wint ik heb werkelijk geen idee en ik heb veel van andere gehoord is dit juist geen idee wat voor informatie ik lees in internet over de MB is ook elke keer zo anders.
Ik heb er zelf geen goed gevoel maar hopelijk heb ik het verkeerd.