Verkenningsvakantie naar Amerika/Canada

Dag menschen.

Ik loop al een tijdje rond met het idee om voor een tijdje (jaar of langer) naar Amerika of Canada te gaan om daar hetzij rond te trekken, hetzij ergens een fulltime job te vinden en daar te blijven.

Maar ben eigenlijk nog nooit in Amerika of Canada geweest, dus ben van plan om dit jaar (2007) eind van de zomer (Augustus/September) naar Amerika te gaan en daar een aantal steden te bezoeken. Beetje sfeer proeven, kijken of de mentaliteit van de mensen me bevalt en ‘testen’ of ik er langer zou kunnen vertoeven.

Mijn idee was een beetje om bijvoorbeeld eerst naar NewYork te vliegen, daar aantal dagen blijven, dan via Iowa (woont een vriendin van me) naar San Francisco (helemaal andere kant van het land, I know). Daar aantal dagen blijven en dan uiteindelijk naar Vancouver om daar te checken.

Heb voor de rest nog weinig steden op m’n lijstje staan… kan iemand mij er misschien nog een aantal aanraden? Ben van plan om totaal 3-4 weken te blijven.

Voor de duidelijkheid. Het gaat mij dus niet om alle toeristische bezienswaardigheden (maar is natuurlijk altijd mooi meegenomen)… maar meer om beetje verschillende steden te bezoeken waar het prettig verblijven is… om te kijken of ik daar wellicht naar terug zou willen komen.

En als iemand nog andere tips heeft, hoor ik het graag. Het is allemaal nieuw voor mij… wilde met het vliegtuig naar NY en dan vanuit daar met de Greyhound verder… is dat beetje realistisch of kan ik beter auto huren of met een interne vlucht?

Hoor het graag.