Verjaardagskado

Kreeg voor mijn aankomende 60e verjaardag van mijn vrouw 3 weken Java kado. Ga alleen reizen in januar 2012. De laatste keer dat ik op Java was is in 94 geweest. Kan iemand me een beetje wegwijs maken. Wil vooral veel genieten van de natuur en de bevolking.

wat misschien leuk is, is Bogor te bezoeken en daar de Botanische tuinen te zien.Daarna Bandoeng. daar de Anklung gespeeld door kinderen te zien.
Daarna het Nagadorp richting Garuth, Green Canyon in Pangandaran, Baturaden, Dieng Plateau, Dkokja, Sangaran, Malang, Batu( veel natuur), Kalibaru en dan via Bali naar Lombok(oerwoud en snorkelen)

ik vind bovenstaand programma vrij vol voor 3 weken, maar het kan.

(Dkokja = Yogya, tegenwoordig officieel Jogja. Sangaran ken ik trouwens niet.)

Een beetje snel geschreven!

De plaats Sarangan is een klein bergdorp. Het hotel is prachtig gelegen, in het dal van Mount Lawu. U heeft uitzicht op het ernaast gelegen meer Telaga Pasir.

Hartelijk dank voor de informatie. Ga eens op internet verder kijken naar de genoemde bestemmingen. Lijkt me in ieder geval wat bruikbaars bij te zitten.

mijn reisverslag: IkReis - Route langs de hoogtepunten van Java

en hier nog een toevoeging van deze zomer: IkReis - Kawah Ijen vulkaan: de mooiste vulkaan van Java (met blue fire!)

in dit subforum staan ook heel veel tips, die zou je ook door kunnen lezen.