Hallo.
Wij zijn uitgenodigd op een verjaardag in Bali en vragen ons af wat gebruikelijk is om te geven.
We kennen deze mensen pas een jaar: wat is gebruikelijk en kan je zonder problemen op de uitnodiging ingaan.
Kan iemand mij advies geven.
Hallo.
Wij zijn uitgenodigd op een verjaardag in Bali en vragen ons af wat gebruikelijk is om te geven.
We kennen deze mensen pas een jaar: wat is gebruikelijk en kan je zonder problemen op de uitnodiging ingaan.
Kan iemand mij advies geven.
Een verjaardag hier op Bali ? Van Balinese mensen ? dat is ongewoon want Balinesen vieren hun verjaardag zeer zelden , ik heb het in 14 jaar nooit meegemaakt. Voor hen is het niet belangrijk werd mij verteld ,andere ceremonies -een verjaardag van een tempel- een baby wordt 3 mnd-tandveiling enz enz dat wordt groots gevierd. Wat mee te nemen bij een uitnodiging voor een “feestje” = een geldbedrag in een enveloppe - rijst-suiker-koffie-en denk niet dat geld geven onpersoonlijk is , hier wordt dat zeer gewaardeerd. En natuurlijk kunt u die uitnodiging aannemen ,het is zelfs een grote eer dat u uitgenodigt bent, niet verschijnen is een belediging die u wordt kwalijk genomen! Tenzij u door ziekte niet kunt gaan.
Veel plezier en denk wel aan gepaste kleding = sarung, of de knieen en armen bedekt.
Ja ze zijn allebei Balinees.
Dank je gaan we zeker aantrekken.
Graag gedaan ,en nogmaals dit is heel bijzonder!