verjaardag

Hallo.

Wij zijn uitgenodigd op een verjaardag in Bali en vragen ons af wat gebruikelijk is om te geven.
We kennen deze mensen pas een jaar: wat is gebruikelijk en kan je zonder problemen op de uitnodiging ingaan.

Kan iemand mij advies geven.

Een verjaardag hier op Bali ? Van Balinese mensen ? dat is ongewoon want Balinesen vieren hun verjaardag zeer zelden , ik heb het in 14 jaar nooit meegemaakt. Voor hen is het niet belangrijk werd mij verteld ,andere ceremonies -een verjaardag van een tempel- een baby wordt 3 mnd-tandveiling enz enz dat wordt groots gevierd. Wat mee te nemen bij een uitnodiging voor een “feestje” = een geldbedrag in een enveloppe - rijst-suiker-koffie-en denk niet dat geld geven onpersoonlijk is , hier wordt dat zeer gewaardeerd. En natuurlijk kunt u die uitnodiging aannemen ,het is zelfs een grote eer dat u uitgenodigt bent, niet verschijnen is een belediging die u wordt kwalijk genomen! Tenzij u door ziekte niet kunt gaan.

Veel plezier en denk wel aan gepaste kleding = sarung, of de knieen en armen bedekt.

Ja ze zijn allebei Balinees.
Dank je gaan we zeker aantrekken.

Graag gedaan ,en nogmaals dit is heel bijzonder!