Verjaardag vieren in Turkije

Op 11 september (vrijdags) is mijn vriendin jarig (ze wordt 29) en dan zijn wij op vakantie in Antalya. We zitten in een Hostel in het oude Antalya, de eigenaar kan mij zeker helpen met het opzetten van een groot feest. Ik wil haar verrassen met vanalles. Hoe is een Turkse verjaardag? Wat zijn tradities?

Gr.
Abusser

taart en veel dansen
iedereen komt een stukkie mee-eten.
mooie jurken aan, dames dik in de make-up
maar de hoteleigenaar kan heus wel een ‘westerse/ nederlandse’ verjaardag regelen. ballonen, slingers de hele sjabang… groot feest!

veel plezier

Dat klinkt wel leuk, het wordt een hele ervaring! Ik zal daar op zoek moeten gaan naar de ingredienten voor een leuk verjaardagsfeest.

Het zal in een Hostel zijn, niet Hotel, in het oude Antalya. De eigenaren zijn twee broers in het huis van hun oma of zoiets. De plek leent zich wel voor een leuk en intiem verjaardagsfeest.
Alle suggesties zijn welkom, ik ga blue naar Turkije…

Grt.

Traditioneel(als je er woont)worden verjaardagen niet gevierd,geldt ook voor de christelijke feestdagen en nieuwjaar;dat laatste wordt afgedaan via sms.

De meeste Turken weten niet eens wanneer ze geboren zijn omdat het niet aangegeven is.

Ik kom net van een verjaardag in Antalya, klopt dat de locals het hier echt niet vieren. Ik heb het er gewoon ingebracht en as zondag wordt er met de hele familie dus een verjaardag gevierd;)kan ook zijn dat ze het gewoon gezellig vinden dat wij er zijn hoor:p