Turkse Feesten

Heey iedereen!

Ik vroeg me af of jullie misschien nog leuke turkse (nationale) feesten of festiviteiten weten.
Zijn er ook leuke feesten in juli/augustus?
Ik ga zelf 29 april tot 7 mei EN 6 juli tot ongeveer 2 september naar Alanya, zijn er in deze periode nog leuke feesten?
Lijkt me wel leuk om zoiets een keer mee te maken! Ik ben benieuwd!

Groetjes Rieneke

Hoi Rieneke,

Durf het niet te zeggen, maar kijk eens op turkije.pagina.nl?? Misschien dat daar de nationale feesten staan.

Groetjes, Magda :stuck_out_tongue:

nationale feesten zijn er dan in die periode naar mijn weten niet.

maar misschien regionale? het staat vaak wel in reisgidsen :slight_smile: wanneer ongeveer in welke plaats feesten zijn. niet in elke. maar je kunt even kijken

Ja ik was een beetje lui… :rolleyes:
Ik heb nog niet op internet pagina’s gezocht of in reisgidsen gekeken…
Ik dacht misschien dat een aantal van jullie hier wel meer over kunnen vertellen of dat jullie nog tips hebben voor leuke feesten waar je zelf ooit bij bent geweest en echt kunt aanraden om eens mee te maken.
Ik ga iig ook even in reisgidsen en internet pagina’s neuzen, maar zou het toch leuk vinden als ik nog verhalen kan horen van persoonlijke ervaringen van feesten van jullie. :smiley:
Ik ben benieuwd!

Groetjes Rieneke

Hallo Rieneke,
we verblijven steeds eind augustus/begin september in Turkije en op 30 augustus vieren ze het Feest van de Overwinning (op de geallieerden in 1922).
Alle huizen hebben dan de Turkse vlag uithangen en dat geeft echt wel een mooi straatbeeld. Zelfs de hotels hebben dan een grote vlag voor de inkomhal hangen. Het geeft wel een aparte sfeer en is mooi om te zien.
Groetjes, Bart.

Hier even een paar Turkse feestdagen, deze datums waren wel van 2004 dus een aantal datums kunnen anders vallen dit jaar…

1 Januari: Nieuwjaarsdag!
2 Februari: Kurban Bayrami (Id Al Adha)!
22 Februari: Islamitisch Nieuwjaar!
23 April: Onafhankelijkheidsdag en Dag van het Kind!
2 Mei: Verjaardag van de Profeet!
19 Mei: Herdenkingsfeest Ataturk Jeugd- en Sportdag!
30 Augustus: Zafar Bayrami (Dag der Victorie)!
29 Oktober: Dag van de Republiek!
14 November: Ramazan (einde van de Ramadan)…
Hierna—> Seker Bayram (Suikerfeest)!

Groetjes…
~Deniz~