Verhuizing spullen van Nederland (Overijssel) naar Cambridge

Beste iedereen,

Ik verhuis binnenkort naar Cambridge en zou graag wat spullen meenemen; meer dan met het vliegtuig of de boot mag/kan. Toen ik vanuit Zweden terug naar Nederland ging, heb ik iemand gevonden die toevallig met een busje reed en voor een kleine vergoeding mijn spullen mee nam. Ik ben nu op zoek naar iets gelijks. Het gaat om een aantal dozen met dingen als kleding, schoenen, boeken etc. die vanaf volgende week (eind augustus) tot en met eind september opgehaald zouden kunnen worden. Ik heb op het moment nog geen woonruimte maar wel bekenden dus hoop snel een afleveradres te hebben.

Heeft enig idee waar ik dit kan vinden? Op een Zweden forum (Nederlands forum voor mensen die wonen/werken/vakantie houden in Zweden) vond ik mijn eerdere ‘verhuizer’.

Uiteraard ben ik bereid om er wat voor te betalen, maar de offertes die ik op Fretbay kreeg vroegen om 800 E, en dat is me te gek.

Heb je meer dan er in een IVECO Daily (klein vrachtwagentje met laadklep) past? Toen wij naar GB verhuisden hebben we ons hele huishouden daarin weten te verplaatsen.

Nee. Ik gaf die kuub (3 m3) op maar het is denk ik minder, vind het een behoorlijk bedrag.

Hopelijk kan ik mensen zo ver krijgen ‘even’ heen en weer te rijden. Wat is het snelste/goedkoopste met de auto? De tunnel of pont/boot?

Aangezien je naar Cambridge gaat zou ik zeggen de dag-ferry van Hoek van Holland naar Harwich. Deze heb ik afgelopen week nog een keer gebruikt. Hij is goedkoper omdat je geen hut hoeft te boeken. Voor 10 pond zit je in de ‘plus lounge’ gedurende je reis en kun je onbeperkt drinken, fruit eten en op relaxte stoelen zitten. Deze boot heeft ook WiFi, dus je hoeft je niet te vervelen. Het is sowieso de goedkoopste van de 3 langere-ferry-opties en je komt nagenoeg zo goed als in Cambridge uit.

Je kunt ook nog naar Calais rijden en via Dover met de 2-uurs Ferry, nog goedkoper, maar dan moet je dus wel weer naar Frankrijk rijden.

Ik had m’n ouders zover gekregen om ons te helpen verhuizen. Of nou ja, dat boden ze eigenlijk zelf aan.

Ik heb inderdaad zitten kijken. Ik dacht gisteren nog dat ik wilde vliegen maar vanwege bagage ga ik denk ik met de ferry. De dagferry komt redelijk laat aan en dan ben ik ook zo laat in Cambridge, en als de ferry wat vertraagd is of het kost veel tijd om van de boot naar de trein te komen, kom ik diezelfde dag niet meer aan in Cambridge. Het scheelt wel enorm in de kosten om overdag te gaan maar qua tijden is het denk ik niet handig voor mij. Maar bedankt voor het advies.

Hoe ga je binnen NL met de trein? Gewoon naar Hoek van Holland, en wijst het zich dan vanzelf of moet je dan nog met een bus oid? En bij aankomst in Harwich, is het treinstation dichtbij de aankomstplaats van de ferry?

Beide havens hebben een eigen treinstation. Vertraagd is de Ferry eigenlijk nooit. M’n familie maakt er redelijk vaak gebruik van bij tripjes naar Zuid-Engeland en zijn meestal binnen het kwartier van aankomst al van het terrein af.

Je kan ook de boot nemen van Oostende naar Ramsgate. Minder ver rijden dan Calais, en vaak een stuk goedkoper. Bovendien betaal je daar per voertuig ongeacht het aantal passagiers.