Hoi allemaal!
Na een seizoen gewoont te hebben en gewerkt in marmaris heb ik besloten om nu eens voor echt een lange tijd te gaan. Ik heb anderhalf jaar een turkse partner en we zijn beide klaar met steeds het afscheid en daarnaast is het lastig steeds in de winter een nieuwe baan te hebben heb ik er een gevonden vertrek ik weer.
Wat nu mijn vraag is wat moet ik nou precies allemaal doen? Ik heb vandaag formulieren op de post gedaan om mijn zorgverzekering stop te zetten. Dit omdat ik nu 134 euro per maand betaal en in turkije krijg ik verzekering via mijn werk en anders betaal k maar 212 lira wat altijd nog goedkoper is.
Ik twijfel alleen of ik me nu al wil uitschrijven of niet… We willen zoiezo in december samen naar nl om thuis de zijn met de feestdagen en wie weet gaat het wel helemaal niet goed en besluit ik toch in nl te gaan wonen in winter… Ik sta nu namelijk al een tijd ingeschreven voor een huis in nl dat vervalt natuurlijk anders als ik me uitschrijf en mocht ik dan in nl willen wonen dan duurd het weer jaren voor ik een huisje krijg.
verder heb ik echt geen idee wat ik precies allemaal moet regelen en moet stopzetten. Ik weet als ik wel besluit om me uit te schrijven dat mijn zorgtoeslag en dergelijke gewoon stopt…
Zijn er evt papieren die wel makkelijk zijn om mee te nemen?
Ik vertrek over 5 en halve week en kan maar weinig vinden over hoe of wat en ik weet uit eigen ervaring dat ik van de ambassade of het consulaat toch niet wijzer word.
Hopelijk is hier iemand die wat meer info heeft of het al gedaan heeft en wat zouden jullie doen nu al uitschrijven of toch niet…
groetjes Fleur