Verhuizen naar ZA als expat gezin...in december 2014 al!!!

Ergens anders schreef je over paard rijden in jouw omgeving. Kun je daar meer over vertellen?
Is er ook vrijwilligerswerk oid in te vinden? Doen ze daar ook aan bijrijd-paarden/verzorgpaarden, misschien???
Ik moet mijn paard verkopen voor onze reis, dat gaat me aan het hart en ik zoek daar (samen met mijn dochter van 8) graag de paarden weer op.

Jij woont in de buurt van een school die ik op internet heb gekeken, zie ik nu. Beaulieu Preparatory School, weet je hier meer over?
Ik kan zo slecht vinden welke leeftijden daar naar school gaan en of het een internationale is, bijvoorbeeld.

Nog even over paarden; zie ik het verkeerd dat het paardrijden via de scholen bijna alleen springen is???

We zijn erg opgelucht dat onze poes zonder problemen mee kan op reis :smiley:

Nee Beaulieu is een particuliere school, geen internationale school en in ZA, hebben allemaal school uniformen ook.
deze is voor de kleuter en lagere school. Je hebt nog de Beaulieu college, en dit is de middelbare school, deze zit op een andere plek.

ook vlakbij ons heb je je ook de SA lippizaners. Erg leuk, straks weer met de Kerst uitvoeren.
nee niet alleen springen maar dus ook , zoals de lippizaners doen.
http://www.lipizzaners.co.za/about-us.html

ik weer niets van paarden. Dus geen idee.

je kan me ook direct mailen voor vragen hoor

[EMAIL=“44house@gmail.com”]44house@gmail.com

Bedoel je dat die Beaulieu school uniformen heeft of alle scholen in ZA?? Dat is ook nog iets wat we niet weten.
Ik ga je mailen, dank je!

Ja alle scholen van Zuid Afrika, staats en privat, hebben schooluniformen. Maar niet de Internationale scholen.
( Brits overlevering)

Hallo Thatch22

U schreef eerder over de fooien, in een restaurant minimaal 10% van de rekening!
Dan zal dat in de grote steden veel anders liggen dan op het platteland, nog veel van de
mensen die daar werken hebben een salaris van R100-150 per dag!
Dus dan geef je met zeg een rekening van 50 Euro heel halve dag salaris aan fooi, lijkt me
een beetje over de top!

veel planplezier

Nu Peter 10% is overal in ZA, heel normaal. En ook in de stad werken er mensen voor R 100/150 per dag. Vergis je niet daarin.
Euro 50 is al gauw in Randen 500 of meer. Als je een rekening krijgt in een restaurant voor 2 personen zeg van rond de R 500.- Uit eten gaan is niet zo duur als in Europa!, 10% is R 50,- is naar Euro maar 3,50 ( ligt even aan de koers) is zeker niet teveel hoor voor een fooi.

En nog even dit, de bediening in een restaurant krijgen geen vast salaris, maar zijn afhankelijk van fooien. Dus die mensen kunnen goed verdienen, maar er zijn ook dagen dat ze bijna niets verdienen.