verhuizen naar Sint Maarten- kinderwens

Hoi Allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben het aanbod gekregen om naar Sint Maarten te verhuizen voor een periode van minimaal enkele jaren. Het lijkt ons een hele leuke stap om te zetten!
Wij twijfelen echter wel, wij willen op niet al te lange termijn graag kinderen krijgen en dat betekend dus dat we deze op het eiland krijgen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Hoe is de kraamzorg daar, hoe is het om daar kinderen te krijgen met al je familie en vrienden in NL etc??

Wij zijn heel benieuwd! Weten jullie trouwens ook welke kosten je daar maakt om een gemiddelde levensstijl te onderhouden?

Alvast bedankt!

Mijn ervaring is prima. Bevallen doe je in het ziekenhuis(kan ook thuis als je daar iemand voor kunt vinden). Kinderopvang is hier goed en ruim aanwezig. Ook niet schreeuwend duur. Huur en eten is duur maar verder weinig vaste lasten( geen gemeentelijke belastingen) Waag de stap je zult er geen spijt van krijgen. En by the way als je voor 1 april komt heb ik misschien nog wel een huis voor je te huur. Sterkte met jullie beslissing.

Hallo,

Als alles gaat zoals het is gepland zal ik in verband met mijn (nieuwe) baan m.i.v. begin maart verhuizen naar Sint Maarten (eerst ik alleen, tegen de zomervakantie ook mijn vrouw). Uiteraard zullen we daarbij op zoek moeten naar woonruimte. Zoals gezegd gaat het om 2 personen inclusief een hond. Wat voor soort woonruimte heeft u te huur, is het gemeubileerd, wat zijn de kosten per maand, is het huis voorzien van airco of is dat in verband met de ligging (in de wind) niet noodzakelijk. Zoals u ziet nogal wat vragen in een keer, maar omdat alles op korte termijn geregeld moet worden is de urgentie vrij hoog.

Met vriendelijke groet,
jwbdevries.

Hallo,
De woonruimte is een vrijstaand huis met eenn studio er naast, 5x5 met badkamer en simpel klein keukentje. Het huis heeft 3 slaapkamers met airco. De hond is welkom. Het is niet gemeubileerd, wel hangen er gordijnen en ik kan het 6 pits fornuis en koelkast laten staan. U kunt daar gebruik van maken maar als deze apperaten stuk gaan dan moet u zelf nieuwe kopen. De aircos horen wel bij de verhuur van het huis. Vanavond als ik thuis kom zal ik proberen fotos op internet te zetten en de afmetingen van het huis te geven. Voor het huis is een zeer grote porch, niet overdekt maar s ochtends vroeg en savonds heerlijk om er te zitten. Naast het huis is wel een overdekte porch. De huur is 1500 dollar exclusief utillities.Twee maand huur als borg moet vooraf betaald worden.l Deze prijs is voor deze buurt laag, maar ik heb dan ook meer een carribisch hollands huis in afmetingen dan de rondomliggende woningen. Als u belangstelling hebt dan zal ik u fotos sturen.
Gr. Aukje