Verhuizen naar Northampton

Hoi!
Ik ga aankomende september emigreren naar Northampton. Een hele stap, maar ik heb er zin in! Ik ga samen met mijn vriend. Hij gaat zijn master doen in Cranfield, en ik heb hoogstwaarschijnlijk een baan in het ziekenhuis van Northampton als verpleegkundige. Nu lopen wij tegen een aantal dingen aan met het regelen van de officiele dingen. Op internet is toch een hoop niet echt duidelijk.
Bijvoorbeeld een bankrekening. Overal horen wij dat het erg moeilijk is om er eentje te openen. Wie heeft tips hoe het kan lukken? Is er een bepaald iets waardoor het wel lukt? En wie kent Northampton? Is het een leuke stad om te wonen? Wij willen waarschijnlijk met de auto daarnaartoe, zodat we daar ook een auto tot onze beschikking hebben (ivm reizen van en naar cranfield). Wie weet hoeveel het ongeveer zou kosten om een auto daar te hebben. Ik heb een oude diesel, is het misschien handig om daar een nieuwe auto aan te schaffen die waarschijnlijk minder verzekering is? Of maakt dat niet uit? En wie weet hoe het openbaar vervoer is geregeld in Northampton? Allemaal vragen! Ik hoop dat een van jullie ons kan helpen! Alvast heel erg bedankt!

Ik heb een site met bustijden gevonden voor Northampton en omstreken:
http://www.northamptonshire.gov.uk/en/councilservices/Transport/journey-planning/pubtrans/Pages/bustimetable.aspx

Voor je overige vragen zou je eens wat mensen kunnen benaderen die op andere plekken in dit forum hebben aangekondigd te emigreren om hen te vragen naar hun ervaringen.
Je zou kunnen beginnen met mijn mede forumbeheerder: thedevineass, die zou voor zover ik weet ook emigreren.
je kunt ze het beste benaderen via een PB, want sommigen zijn al een tijd niet meer online geweest.

Hoi lynn,

Wij zijn een tijdje geleden geemigreerd naar elders in de UK, maar ik hoop je toch een beetje te kunnen helpen

Bankrekening: als je een UK adres hebt, is het eenvoudig om een rekening te openen. Dus wij hadden eerst een woonplaats gezocht.

Auto: het is zeer moeilijk en duur om je eigen auto te registreren/verzekeren, dus als je overweegt om een nieuwe te kopen, zou ik dat zeker in de UK doen.