Northampton en omgeving, wat moet ik weten?

Ik ga binnenkort verhuizen naar Northampton. Mijn partner is daar geboren en getogen en ik trek bij hem in. Eigenlijk ken ik nog niet veel van de stad en de omgeving. Iemand bekend met Northampton en Northamptonshire?

Paar dingen die ik zelf al ontdekt heb:
-Cottesbrook (picknicken tussen de koeien)
-Sywell
-Winkelen gebeurt in Milton Keynes
-TGI friday en Buddies (yum)
-Brampton Halt is een leuke pub!

Hoe zit het daar met:
-winkelen
-restaurantjes
-de Nederlands/Vlamingen
-alles wat er te ontdekken valt eigenlijk…

Hey :slight_smile:

Ik zie dat dit een oud topic is, maar op je profielpagina stond dat je nog wel actief bent, dus vandaar dat ik toch maar reageer. Ik verhuis binnen 2 weken naar Kettering, vlakbij Northampton. Ik heb afgelopen jaar in Engeland gestudeerd, en ben nu op zoek naar een baan etc, maar mijn vriend heeft een baan in Wellingborough, dus vandaar de verhuizing. Heb je inmiddels misschien al meer leuke dingen ontdekt in de omgeving? En zijn er meer Nederlands-taligen woonachtig in Northampton e.o.? Het lijkt me nl leuk om wat Nederlandse kennissen te hebben.

groetjes

Hoi, nog steeds actief en ondertussen al wat dingetjes ontdekt! Ik weet dat er ergens in Northampton nog een Nederlander woont via een ander forum maar nooit persoonlijk ontmoet. Wat voor werk zoek je? En zit je op facebook?

Ja ik zit op facebook :-). Ik zoek op het moment eigenlijk gewoon ‘werk’, het maakt me niet zoveel uit wat in eerste instantie. liefst op doordeweekse dagen en fulltime. kantoorwerk lijkt me wel leuk, administratie of zo. Ik heb m’n MA in conflictstudies en ontwikkeling, maar daarvoor zijn weinig banen buiten Londen heb ik het idee. Ik heb het niet zo op Londen, dus voorlopig zoek ik gewoon iets wat de rekeningen betaald, bij wijze van spreken :-).

Ik zal mijn oren open houden, ik werk in Milton Keynes in de transportsector, deed ik al voor ik naar Engeland verhuisde. Als je een paar talen spreekt, bijzonder mooi meegenomen. Op zich genoeg werk te vinden, check totaljobs.com.

Oh, leuke dingen die ik hier nog niet gepost had:
Les Olives
Fox & Hounds in Harlestone
Treetop walk in Sols…? (naam is me even ontschoten)
Eigenlijk alles buiten Northampton is even prachtig, ik vind Northampton zelf alleen niet zo geweldig!

Is je vriend Engels toevallig? Ik voor de mijne vertrokken uit Brussel, heb daar 5 jaar gezeten voor ik naar Engeland kwam.

Goh, dat stel ik echt ontzettend op prijs! Mijn vriend is engels inderdaad!

We houden allebei ook van fietsen, dus ik denk dat we binnenkort de omgeving maar eens gaan verkennen. Zondag verhuis ik!

En hoe is je verhuizing gegaan?

Ja is goed gegaan :slight_smile: Het appartementje is nog een beetje een troep, maar dat zal met een week of wat ook wel opgelost zijn… duurt toch altijd even om helemaal te settelen!

Baan vinden is nog niet gelukt, maar ik ben druk aan het solliciteren :slight_smile:

Mooi zo! Ik ben ook op zoek, mijn werkgever belooft gouden bergen maar maakt niets waar helaas. Dus samen afzien op totaljobs dan maar :wink:

Ah, jij ook succes dan!

Ik vind op totaljobs niet eens zo heel veel geschikte banen. Heb jij ook ervaring met de jobseekers website van jobcentreplus?

Geen ervaring mee, ik speel dit vooral via recruiters om eerlijk te zijn.

Salcey forest (tree top way) zijn we vorige week geweest, was erg leuk inderdaad!

Ik ook een paar weken geleden! Salcey rocks. Hoe is het met je banenzoektocht?

Niet zo best helaas… ben nog altijd op zoek…

Hmm, da’s minder. Spreek je nog andere talen dan NL en EN? Dan zou ik het daarop gooien. Ik heb wel elke maand een gesprek, maar het is niet echt makkelijk want er zijn veel ervaren mensen die reageren. Maar goed, ik solliciteer dan ook op functies waar eigenlijk diploma’s voor nodig zijn die ik niet heb :stuck_out_tongue: .

ik spreek een redelijk woordje Duits,(woonde in nederland zo’n beetje op de grens). Maarja, heb wel gesprekken gehad, nu ook bij de royal mail geweest, maar even afwachten. Het klimaat is gewoon niet zo erg best. ik mis werkervaring, maarja, als niemand mij een kans geeft, ga ik die ook nooit krijgen…

Ik heb thuis veel in de thuiszorg gewerkt in de vakanties (schoonmaken, eten maken etc, geen echte zorgtaken). Heb jij (of iemand anders) enig idee of dat hier ook zo bestaat?

Ik verhuis binnenkort naar Warwickshire, waarschijnlijk Leamington Spa, nieuwe job is in Warwick zelf. Niet al te ver bij jullie vandaan dus.

Wat ik me afvroeg. Hoe hebben jullie verhuist? Zelf gedaan, verhuis bedrijf of container gehuurd?

waar kom je vandaan verhuist? binnen Engeland of vanuit Nld/België?

Ik woon in België (ben NL’er), heb net gehoord dat het nieuwe werk mij niet tegemoet komt in de kosten dus een beetje budget vriendelijke optie zou goed zijn :dag:

hm sorry, ik ben hier als student heen gekomen, en toen hier spulletjes verzameld zegmaar. Heb al wel een paar keer binnen Engeland verhuisd, maar kan je niet echt helpen dus, sorry.

Ik heb ook nog een vraagje voor de Northamptonshire-people hier. Ik zoek iemand die mij vioolles kan geven. Hebben jullie tips hoe een docent te vinden? Ik heb bijvoorbeeld: musicteachers.co.uk gevonden, maar is dat een beetje betrouwbaar? Heb ook de website: firsttutors gevonden, maar daar heb ik wat slechte reviews over gelezen.