Hoe is het om in de omgeving van North Yorkshire te wonen en te werken?! Is het makkelijk voor Nederlanders om daar een baan te vinden?! Ik heb het afgelopen jaar een half jaar in Maidstone gewerkt en had het super naar mn zin, ik voel me helemaal thuis in Engeland en wil dolgraag terug. Nu ben ik net aan de HTRO begonnen maar heb ondertussen ook een engelse vriend. Als achtergrond heb ik de MTRO (en 2 zomers voor Eurocamp gewerkt en half jaar werkervaring in Engeland, national insurance number heb ik dus al) Is het dom om mn studie op te geven terwijl ik eigenlijk in Engeland wil zijn?!
Hi there,
volgens mij heb je me een mail gestuurd en ik kan ff niet meer terugvinden hoe daarop te reageren.
Ik woon dus in Leeds (West Yorkshire) met m’n engelse vriend. Mijn baan was al geregeld vanuit Nederland, dus daar hoefde ik me niet druk om te maken. Weet niet of het makkelijk/moeilijk is een baan te vinden; gewoon solliciteren en kijken hoe de reacties zijn. Je hebt altijd een voordeel omdat je al 2 talen spreekt en misschien zelfs meer.
Wat betreft het leven in Yorkshire…ik moest wel even wennen en nog steeds (ben hier sinds december 2004). Maar er is een hoop te zien in de omgeving en je hoeft je hier zeker niet te vervelen.
Ga nu weer aan m’n werk, maar als je nog meer vragen hebt…let me know!
Altijd moeilijk om voor een ander te zeggen of het stom is om je studie op te geven! Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat je een goede studie als achtergrond hebt, vooral als je naar het buitenland gaat verhuizen. Maar aan de andere kant snap ik ook wel dat je graag naar Engeland wilt vanwege je vriend! Ik ga per 1 oktober in Leeds (West-Yorkshire) wonen, mijn vriend is ook Engels en we hebben daar een half jaar geleden een huis gekocht. Nou succes met alles en als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen!
Bedankt voor jullie reactie. Hoe reageerd(e) jullie familie en vrienden erop dat je in het buitenland gaat wonen. Hier namelijk niet al te best en dat maakt het er niet makkelijker op. Maarja mijn hart ligt nou eenmaal in Engeland en niet hier alleen begrijpen ze dat niet, helaas.
Het ligt er natuurlijk aan waarom je naar Engeland gaat. Ik weet niet hoelang je al een relatie hebt met je Engelse vriend en hoe serieus het is, maar ik kan met voorstellen dat vrienden en familie niet heel enthousiast reageren als je zomaar hals over de kop naar Engeland gaat verhuizen…
Mijn familie en vrienden waren alleen maar heel positief! Ze zagen ook wel in dat na jaren een relatie met iemand uit een ander land te hebben en bijna elke week op en neer naar Engeland te vliegen (en andersom mijn vriend naar Nederland) dat er geen andere mogelijkheid is dan dat 1 van de 2 verhuist. En in ons geval ben ik dat dus!
Ik denk als jij met een goede motivatie bij je vrienden en familie aankomt, dat ze je heus wel zullen steunen en wat positiever zullen zijn!
Ik ben ondertussen al 4 wkn verder met school en toch knaagt er nog steeds iets aan me. Wil ik hier nog wel drie jaar blijven en is het HBO wel iets voor mij. Het buitenland heeft me altijd al getrokken en ben de afgelopen drie jaar dan ook niet veel in Nederland geweest. Mijn gevoel zegt dat ik weer naar het buitenland moet gaan, deze keer Engeland en daar aan de slag te gaan en iets op te bouwen, veel ervaring opdoen en er op die manier komen. Maar mn verstand zegt dat het ook niet verkeerd is dat je iets hebt om op terug te vallen in dit geval een HBO achtergrond. Mn ouders begrijpen het maar vinden Engeland niet het juiste land om in het toerisme verder te komen. Maarja, Engeland is toch wel waar ik graag heen wil… Heeft iemand suggesties of een goeie raad?!
Ook ik ben ondertussen nog steeds aan het worstelen met die vraag, al heb ik niet het probleem wat betreft opleiding. En eigenlijk is ook voor mij de keuze al gemaakt. Natuurlijk is het altijd een pré om een opleiding in je zak te hebben voor je gaat, en ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie al samen zijn, maar ik zou niet zomaar je studie opgeven en verhuizen naar een ander land puur en alleen om samen te kunnen zijn.
Als het écht goed zit tussen jullie, zit het ook nog goed tegen de tijd dat je klaar bent met je opleiding. En tenslotte is drie jaar natuurlijk helemaal niet zo lang
Wat betreft reactie van familie, deels vinden ze het natuurlijk jammer, je kan nu eenmaal niet zo makkelijk eventjes op de koffie of even buurten bij iemand die in het buitenland zit, maar na een aantal jaar van heen,-en weer reizen, zien ze ook wel in dat er niets anders op zit dan dat een van ons gaat verhuizen.
Ik heb misschien een rare vraag, maar ik zoek de goedkoopste manier om een pakket vanuit een bedrijf in leeds West Yorkshire naar Nederland te krijgen.
Het gaat om een audioversterker van engeveer 14 kg. Het pakket heeft een waarde van ongeveer 1500 euro en zou verzekerd verstuurd moeten worden.
Heeft U misschien een idee met welk bedrijf vanuit daar ik het het beste kan regelen?