verhuizen naar Engeland met een autistisch jongen en slechtziende man is 't te doen?

Hoi allemaal,

Ik ben een mantelzorger met een jongen van 16 jaar die op een zmlk school zit cluster 3 en een zoon van 28 met verstandelijke beperking,
die door een hersen tumor maar 20 % zicht heeft, is 't een goed plan om naar UK te verhuizen?
waar moet ik allemaal rekening mee houden? hoe kan ik 't beste aanpakken?
wie heeft ervaring met deze zaken en kan info verschaffen?
graag zo spoedig mogelijk reactie dan kunnen we door gaan met plannen maken of niet.

Groeten en bij voorbaat dank.
Autimami59

Hi Autimami59,

Heb je zelf al een beetje heen en weer gegoogled over het onderwerp emigreren naar Engeland?
Dan weet je al dat er een hoop rompslomp bij komt kijken. Je moet dingen regelen met de belastingdienst hier, je moet er rekening meehouden dat je geen AOW meer opbouwt, wat problemen op kan leveren bij een eventuele terugkeer naar Nederland (zie voor meer informatie over dit onderwerp de site van de sociale verzekeringsbank).

Daarnaast is een draadje op dit forum misschien ook wel interessant voor je : http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=2729

Hoe het specifiek zit als je emigreert met mensen die duidelijk meer zorg nodig hebben, dat kan ik niet zo snel beantwoorden. Ik kan me voorstellen dat Engeland daar niet direct om zit te springen.

Is het al gelukt ? Zo niet pb maar naar mij. Ik werk met mantelzorgers.

1 like