Ik wil dolgraag weg uit Nederland en heel graag naar Engeland.
Zit alleen met een paar zware obstakels :disgust:;
[ul]
[li]Ik heb schulden
[/li][li]Ik heb een minimum inkomen en kan dus niet zomaar particulier huren
[/li][li]Ik verhuis niet alleen maar als gezin en dus is het moeilijker om geschikte (betaalbare) woonruimte te vinden
[/li][/ul]
Zijn er lezers hier die in dezelfde situatie zitten/hebben gezeten en het toch nog hebben kunnen realiseren?
Of zijn er lezers die bruikbare tips hebben voor mij om het alsnog waar te kunnen maken?
Beetje hetzelfde probleem hierzo, helaas kun je ook geen financiele steun verwachten van de regering. Voor de Engelse regering is het zelfs zo dat als jij verhuist naar Engeland je de eerste 4 of 5 jaar geen onredelijke aanspraak mag maken op sociale voorzieningen (uitkering of iets dergelijks dus) waardoor je die tijd dus geheel op jezelf gewezen bent. Allemaal een groot probleem dus. Zelf ben ik begonnen met het afbouwen van mijn schulden en met een jaar hoop ik daarmee klaar te zijn zodat ik die last niet meer heb. Als het je niet zoveel uitmaakt waar je terecht komt kun je naar de website van manpower gaan en kijken of je daar een bedrijf kan vinden die je wil helpen met vestigen in Engeland, dan moet je vaak de verhuizing zelf nog wel betalen maar je bent wel zeker van continuiteit (in verband met rekeningen enzo) verder heeft het UWV een samenwerkingsverband met Eures (of zoiets, je vind het wel op hun site) waar je banen binnen europa kunt zoeken al is de kans dan wel kleiner dat het bedrijf je helpt met settlen (en ben je dus veel meer geld kwijt om het allemaal goed georganiseerd te krijgen) In ons geval is het beste om ontslagen te worden na een lang dienstverband zodat je een paar maanden WW hebt opgebouwd, je kan namelijk een aanvraag doen als je in de WW zit om te mogen verhuizen naar het buitenland en daar werk te zoeken met behoud van je WW voor 3 maanden maar daar zit nog een hele procedure voor dus dat heeft tijd nodig om geregeld te worden enzo (en je moet eerst in de WW terecht komen en wederom moet je wel alles zelf betalen) Alles in het kort, win de loterij en je komt er wel :S
Ik zit ook met hetzelfde probleem, heb wel een ww en zit hij het gkb maar ben daar wel bijna afgelost denk ik.
En heb zelf ook 2 kleine kids die ik mee neem van 2 en 3, ik weet wel dat een uitkering gewoon doorgespeeld word naar engeland en je die gewoon krijgt maar verder weet ik eigenlijk niets.
IK hoop dat je snel wat antwoorden krijgt, want wil net als jij zsm weg hier.
Ik zit ook met veel vragen, ik heb namelijk 3 kids 11, 7 en een baby van 3 maanden en wil graag met mijn gezin emigreren. Mijn vraag is hoe is de overgang van scholen mijn kind is wel 11 jaar en gaat over 1 jaar naar de midelbareschool hoe zit dat in engeland en als je een wao uitkering hebt kun je die meenemen naar uk?
Ik denk dat het overstappen naar Engeland een grote uitdaging voor je zal zijn, voor kinderen zal het wennen zijn om in een toch ander opleidingsysteem terecht te komen (school uniformen, in het Engels les krijgen in plaats van Nederlands om even wat voorbeelden te noemen) Misschien dat mensen met eigen ervaring met kleine kinderen daarover beter kunnen voorlichten.
Wao zal je waarschijnlijk niet meekrijgen, misschien dat de regering daar een regeling voor getroffen heeft maar dat weet ik niet zeker, ik weet dat voor de WW als je langere tijd daarin zit je die drie maanden in het buitenland kan ontvangen als je daar op zoek naar werk wilt (na goedkeuring van een commissie) maar ik denk niet dat dat opgaat voor wao maar daar kun je vast meer informatie over krijgen bij de instantie die de wao voor je heeft goedgekeurd. Enige wat ik je wel kan vertellen is dat Engeland onder normale omstandigheden je alleen toegang geeft als je zelfstandig 4 jaar kan leven zonder gebruik te moeten maken van sociale voorzieningen en dat kan het opstakel worden als je van de wao afhankelijk bent.
Succes in iedergeval en laat weten hoe het verloopt,