Help me

Beste mensen,

Ik heb al heel wat afgelezen en gedaan maar toch begrijp ik nog enkele delen niet goed, daarom zou ik willen vragen aan de mensen van hier om me een beetje te helpen. We zouden met ons gezin naar Birmingham of manchester willen verhuizen. Nu m’n vragen zijn, wat moet je hier allemaal doen voor je kan verhuizen? Bv. dokter, ziektezorgverzekering, auto,een huis huren of kopen? hoe zit dat met de regelingen die je stap voor stap moet doen in je woonplaats zelf en welke regelingen moet je hier allemaal in BE doen?Dit zou ik graag stap voor stap willen weten
Dank u wel aan al diegene dat me willen helpen.
Het begint wat ingewikkeld te worden:)

zit met het zelfde probleem ,wil weten of je zorgeloos over kan stappen van je hollandse naar een engelse ziekenfonds .
mijn vrouw is 72 en is diabetisch.onze kinderen wonen er vandaar dat wij daar willen gaan wonen met de tijd.
groeten scheyde@quicknet.nl

Hallo!

Zorg is gratis in Engeland en je kunt je inschrijven bij elke NHS huisarts (check NHS.gov.uk om te zien welke het dichtst bij jou in de buurt is).
Er zijn echter wel particuliere zorg instellingen waar je voor moet betalen. En als je de gratis zorg in Engeland niet vertrouwd kun je je verzekeren (ik geloof dat bupa.com of bupa.co.uk een zorgverzekeraar is), maar dit is in principe niet nodig.

Voor het kopen/huren van een auto is denk ik een geldig rijbewijs, identificatie en bankrekening nodig (ik heb informatie over bankrekeningen openen gepost in een ander topic in dit forum ‘emigreren naar VK’ heet het geloof ik). Ik weet hier niet alles over aangezien ik nog bezig ben met het aanvragen van rijlessen.
Misschien is het nodig om je nederlandse rijbewijs in te ruilen voor een brits rijbewijs, maar ik denk niet dat dit haast heeft. Zorg eerst maar dat je gesettled bent en een auto hebt en dan kun je als je tijd hebt je rijbewijs laten omwisselen.
Auto’s moeten wel verzekerd worden, wat volgens mij vrij prijzig is.

Voor het huren/kopen van een huis raad ik www.propertyfinder.com of www.rightmove.co.uk aan. Maar misschien is het gemakkelijker om een makelaar in Nederland/Belgie te zoeken die ook huizen verhuurt/verkoopt in het buitenland, deze zullen je meer informatie kunnen geven.
Voor het huren van een huis heb je een bankrekening en een geldig identificatiebewijs nodig.

Veel succes met de verhuizing!
Groet,
Sophie (al 1,5 jaar wonende in Brighton)

Je nederlandse rijbewijs kan je zo om laten zetten naar een britse, kost je 60 pond administratiekosten en anderhalve week geduld.

Autoverzekering hoeft opzich niet zo duur te zijn, je moet alleen goed rondwinkelen om de beste deal te vinden (alles draait hier om aanbiedingen) en het hebben van een engels rijbewijs zal het goedkoper maken aangezien de meeste hier moeilijk over kunnen doen.

Een verzekeringsmaatschappij wist mij zelfs te vertellen dat ze geen buitenlands rijbewijs aannemen, en als ik het omzette naar een engels rijbewijs zou ik dus maar 1 jaar rij ervaring hebben, in plaats van 10 jaar in NL en 1 jaar in UK. Belachelijk dus, goed opletten wat ze je aansmeren.

Een huis kopen kan een flinke klus worden als je een hypotheek aan moet vragen, ze doen een credit check en aangezien ze niets over je kunnen vinden vertrouwen ze je niet en krijg je de meest belachelijke rente percentages te horen.

Ik heb dingen meegemaakt hier die je in nederland nooit mee zal maken, maar goed, dat is waarschijnlijk de reden waarom ze zoveel geld maakten toen het nog goed ging, en nu zo in de problemen zitten.