Verhuizen naar Curacao

Beste allemaal,

Mijn naam is Kirsten en ik ben 23 jaar oud en ga waarschijnlijk in augustus verhuizen naar Curacao. Ik ben op zoek naar mensen die daar al wonen of die ook toevallig gaan verhuizen naar Curacao.

Ik krijg deze week definitief te horen of mijn baan als docent daar doorgaat (op het Vespucci college) en dan kan ik van alles gaan regelen.

Ik ga alleen, dus ik zou het erg fijn vinden om nu alvast in contact te komen met mensen op Curacao, zodat ik niet helemaal alleen daar terecht kom :stuck_out_tongue:

Daarnaast moet ik nog een woning gaan regelen, dus ik vroeg me af of iemand misschien goede sites kent waar ik alvast op zou kunnen kijken?

Groetjes,

Kirsten

Hallo Kirsten,

Wat leuk om te lezen dat je hebt gesolliciteerd als docent op Curaçao. Ben je ook aangenomen. Ik vertrek 20 juli naar Curaçao om 3 jaar les te gaan geven aan DOS als docent gezondheidszorg en welzijn in het MBO. Wel spannend allemaal. Alles is bijna geregeld zit alleen nog te wachten op het verhuisbedrijf wat geregeld moet worden vanuit Curaçao. Als je gaat, is het bij jou al bekend? Ik hoor graag of je gaat en wat bij jou de stand van zaken is.

Groet Inge

Hoi Inge,

Wat leuk om te lezen dat je ook als docent op curacao gaat werken!
Bij mij is inmiddels ook alles rond, ik vertrek 9 augustus naar curacao! Heb voor de eerste 3 maanden een studentenkamer gehuurd in Julianadorp. Daarna zie ik wel verder.
Heb jij ook al een huisje geregeld? En ga je ook alleen of met een gezin?
Ik ben momenteel nog aan het wachten op de VOG vanuit Den Haag om de verklaring van rechtswege te regelen. Contract heb ik wel al binnen!

Hi,
Wat leuk dat jij ook gaat. Ik ga ook in mijn eentje maar 9 augustus ben ik al begonnen met lesgeven. Wanneer moet jij beginnen met lesgeven? Ik heb nog geen huisgeregeld. Ik ga eerst via school twee maanden in een hotel en vanuit daar op zoek naar een woning. Spannend allemaal mijn papieren in NL zijn allemaal rond en mijn verklaring van rechtswege is aangevraagd. Daar heb ik het DOS voor gemachtigd. Heb jij nog met meer docenten contact.

Fijn om eens iemand te spreken die deze stap ook maakt

Groet Inge

Ik begin 18 augustus met lesgeven. Het is een particuliere middelbare school, die lopen dus gelijk met de scholen in Nederland.

Goed dat je verklaring al is aangevraagd! Bij mij duurde het allemaal erg lang voordat ik de papieren had gekregen helaas. Dus nu is het hopen dat alles nog op tijd geregeld wordt!

Ik heb alleen contact met 1 docent van m’n school, omdat hij alle dingen regelt voor mij. Verder ken ik ook nog niemand op het eiland, dus erg fijn om iemand te spreken die ook nu naar curacao vertrekt!

Waarom heb je ervoor gekozen om naar curacao te gaan?

Ja lekker he om eens iemand te spreken die het zelfde mee maakt. Ik heb met twee mensen contact van mijn nieuwe school. Ik weet inmiddels dat er bij het DOS 7 mensen starten na de vakantie. Zal wel gezellig worden. Ga van het positieve uit. Ik neem deze stap omdat ik hier in NL moeilijk een baan kan vinden en behoefte heb aan nieuwe uitdaging. Heb er erg veel zin in en een baan voor 3 jaar vind ook een heerlijk vooruit zicht. Nu is het elk jaar maar weer afwachten of je een baan hebt. Wat voor vakken ga jij geven? Heb er zin in en waarom maak jij deze keuze?

Mijn huidige baan bevalt me niet zo goed, werk nu op het mbo. Ik wilde graag de stap maken naar het middelbaar onderwijs, dus toen ben ik gaan zoeken en kwam ik op curacao uit. Ik woon nog thuis en vond het tijd om het warme nest te verlaten haha!
Ik ga scheikunde en nask geven (scheikunde bovenbouw en nask in de onderbouw).
Ik moet zeggen dat het nu wel erg dichtbij komt en ik het steeds spannender vind! Ben dus erg blij om contact te hebben met iemand die in hetzelfde schuitje zit :)!

Wel luxe trouwens dat je de eerste 2 maanden in een hotel mag zitten zeg!

Ben je wel al op Curaçao geweest eigenlijk?

Ik had gesolliciteerd zonder er ooit geweest te zijn. Ben in mei een paar dagen geweest om de school/collega’s te zien en dat beviel erg goed!

Groetjes, Kirsten

Oh wat heerlijk dat je in mei al een paar dagen bent geweest. Ik heb alleen veel gelezen en tips gekregen van mensen die daar al zijn geweest. Maar val jij niet regeling die je aan geboden krijgt als je als docent verhuisd naar Curaçao? Verblijf in een hotel maximaal 2 maanden, ticket, verhuisvergoeding en 15m3 huisraad verschepen.

Wel fijn om zo contact te hebben. Ja nu het zo dichtbij komt begint het ook erg spannend te worden. Nog 18 dagen en dan zit ik al in het vliegtuig. De vrijdag voor ik vertrek geef ik nog een feestje om iedereen nog even te zien. Je laat een hoop achter maar hoop er ook veel voor weer te krijgen. Op Curaçao maar even een date plannen en nu lekker mailen. Als je nog tegen dingen aanloopt moet je het zeggen hoor. Twee weten altijd meer dan 1.

Hey inge!

Super sorry voor m’n extreem late reactie! Ben heel druk geweest met laatste week op school en daarna 3 weken zuid Afrika en nu dus alles regelen nog voor Curaçao. Vertrek morgen!
Hoe bevalt het jou tot dusver? Hoe gaat het lesgeven!? En ben je al aan het kijken voor een huisje? Bij mij is nog 1 kamer vrij mocht je niks kunnen vinden. Ik hoor graag van je, misschien kunnen we binnenkort ergens meeten!

Groetjes, Kirsten

Hi!

Ik ben zelf aan t kijken om vanaf September/Oktober naar Curacao te verhuizen en te gaan werken voor een paar maandjes. Ik wil graag achter de bar of iets met paarden oid. Ben benieuwd of jullie denken dat ik makkelijk werk kan vinden als ik die kant op zou gaan (ben wel al wat aan het solliciteren her en der maar de meesten willen toch graag dat je langskomt) En ik ben heel benieuwd wat je betaald voor een woning of evt studentenkamer? Alvast bedankt!!

Hey!

Wat ik zo gehoord heb kun je in de horeca wel makkelijk aan werk komen. Ik vertrek vandaag naar curacao en heb een studentenkamer met eigen badkamer voor €350 incl gwl, internet tv en airco.

Groetjes, Kirsten

Het Kirsten,
Bedankt voor je berichtje. Goed aan gekomen gisteren? Ik ben inmiddels 3 weken op het eiland. Bevalt super. Ben druk zoekende naar woonruimte. Vanavond om 5 uur en morgen nog naar appartementen kijken. Maar even moeten lijkt me leuk. Dus roept u maar. Heb nog weinig plannen deze week ben al wel begonnen met werken.

Groet Inge

Hoi Inge,

Ik ben goed aangekomen hier! Zit al lekker in m’n studentenhuisje dus dat is allemaal al geregeld! Moet deze week nog zorgen voor mijn inschrijving op het eiland, maar mijn werkvergunning is nog niet rond dus geen idee of dat wel al kan. Daarnaast alleen nog kijken voor een simkaart en het openen van een rekening, dus veel plannen heb ik nog niet. Ga vanmiddag even naar blauwbaai. Heb nog geen auto dus moet alles nog even te voet doen:p. Zeg maar wat jou uitkomt, aangezien jij wel al moet werken.

Wel goed dat je al wat bezichtigingen in appartementen hebt!

Ps. Mijn telefoonnummer is 0624376513, heb wel alleen whatsapp op dit moment nog.

Groetjes, Kirsten

Hoi Kirsten,

kun je ook iets vertellen over de sollicitatieprocedure? Heb je een brief geschreven en hoe ging het toen verder? Hoeveel jaar werkervaring heb je en hoe heb je dat met je oude werkgever geregeld? 3 jaar onbetaald verlof?

Graag je reactie.

Groet,

Jopie

Beste Jopie,

Ik heb inderdaad gewoon een brief geschreven en via Skype mijn gesprekken gevoerd. 3 jaar onbetaald verlof ga je nooit krijgen haha! Dus gewoon ontslag genomen bij oude werkgever.
Had pas 1 jaar ervaring, maar schijnbaar maakte dat niet veel uit. Had uiteindelijk 1-jarig contract gekregen, maar inmiddels wel al te horen gekregen dat ik mag verlengen met 1 of 2 jaar.
Om naar curacao te verhuizen moet je wel een hoop regelen, maar daar heeft m’n nieuwe werkgever me goed bij geholpen.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag.

Groetjes, Kirsten