wij gaan eind juli naar het belum rainforest, maar lees dat je daar een vergunning voor nodig hebt.Ik kan allleen nergens vinden waar je deze van tevoren kan aanvragen, zoon aanvraah duurt volgens mij een week. Heeft iemand daar ervaring mee???
hallo ik ben net terug uit maleisie geweest ,ook in belum forest ,ik zou je dit afraden ,is niet wat ze je doen geloven ,wij verbleven in belum forest resort ,daar zou ik niet heen gaan vreselijk duur eten is niet te vreten ,en geen beest gezien en de trip die we hadden geboekt was vreselijk duur ,olifanten ,rafleisia bloem waterval en orang asli ,geen raflessia bloem geen olifant gezien ,orang asli stelletje dooie pieren die niets bijzonders doen is zitten alleen de waterval was leuk ,je bent meer aan het varen en klimmen dan dat je wat ziet ,zou het niet doen, in ieder geval je hebt geen permit nodig ,in iedergeval niets gezien of er van gehoord, hoop dat je er wat aan hebt gr
Jeetje dat klinkt niet goed. Wij hebben daar ook t resort geboekt, maar volgns mij is daar verder ook niets te boeken . Of heb jij andere tips waar we beter heen kunnen gaan.We hebben nl zelf een auto gehuurd dus kunnen alle kanten op . bedankt gr
Maak je maar niet te veel zorgen. Kijk even op http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g1119799-d1117146-Reviews-Belum_Rainforest_Resort-Gerik_Hulu_Perak_District_Perak.html#REVIEWS. Mensen hebben vaak heel verschillende verwachtingen. Er zijn ook veel mensen die het wel goed vinden! Als je een auto bij je hebt ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt…
@ minizoo: Het klopt toch, dat jij een review onder de naam beestenbende geschreven hebt?
het resort is erg duur ,als je een auto hebt kun je een beetje rond rijden is niet veel ,in de buurt ,er is vlakbij soort van aanleg steiger ook een winkeltje vraag daar eens aan een rancher die had een alternatief maar wij gingen naar rainforest ,bleek giga duur ,auto bij je ga ergens bier of drank halen van te voren ,vraag bij de trip als je die nog moet boeken of de bloem bloit als je er heen wilt ,ja en de olifanten dat is wildlife kun je niet altijd treffen. en altijd vragen naar ontbijt buffet willen dit wel eens overslaan als e weinig gasten zijn,en als je net zo als wij het troffen dat je biefstuk krijgt met een hele brok zeen gewoon je beklag doen en vragen of ze weten van internet ,helpt goed.succes misschien treffen jullie het beter ,en hebben ze het advies gevolgd wat eten en het bed betreft. gr
bedankt voor de tips, we gaan het zien!!!
ja met de auto kan je overal heen dus gaat vast goed komen. Bedankt voor je positieve reactie!!
@minizoo had jij vooraf de indruk gekregen dat het spotten van dieren daar gebruikelijk is? Ik weet namelijk niet beter dan dat de spotkans - net als bij Taman Negara - minimaal is, tenzij je een meerdaagse trek doet en bij de verder weg gelegen salt liks slaapt. Vogelliefhebbers hebben een grotere kans om wild te zien; bv de vele soorten Hornbills.
Overigens is Belum niet de negatieve omschrijving waard. Gelukkig gaat het bij jouw review om een persoonlijke mening. Als je vooraf misschien net wat meer/beter had ingelezen, had je kunnen zien dat bv de Rafflesia een kort tijdluik heeft qua bloei. Ook zijn orang asli hier een gewone bevolkingsgroep; ze leven dan wel in de jungle maar het is niet zo dat ze ook niet gewoon een mobieltje hebben en 's avonds lekker tv kijken (als het daar kan). Toch is het een authentieke levensstijl daar in de jungle, en dat maakt het bijzonder. Als je een inheemse stam verwacht, kun je beter een meerdaagse trek in Sarawak doen (en zelfs daar sta je verbaast van de ‘westerse luxe’ waarin ze leven).
Wat je verder beschrijft is op meer plekken in Maleisie soms een beetje een probleem (voor sommigen). Bij mooie plekken met weinig accommodatie en dus weinig concurrentie heeft het enige resort niet zo heel veel hoog te houden (denken ze zelf althans). Dit geldt namelijk ook wel een beetje voor bv Kenyir, Danum en bij meerdere plekken. Wel moet je altijd bewust zijn dat je in de jungle verblijft. Ik heb er liever een superbasic en goedkoop plekje, dan zo’n luxe resort waar nog wel eens wat aan mankeert.
Wat Belum redelijk uniek maakt is dat er simpelweg zeer weinig andere toeristen komen. Wel moet je beseffen dat het geen ‘attractie’ is, het is een mooie natuur en daar moet je natuurlijk wel maar net van houden (verder is er namelijk ook niet veel te doen). Doordat er weinig toeristen komen, liggen prijzen hoger. Ook tourtjes etc zijn duur, ze hebben er namelijk niet 10 per dag, maar als ze pech hebben 2 per week of zelfs minder in het laagseizoen.
Maargoed, jammer dat het tegenviel. Wel goed dat je het in ieder geval deelt, zodat ik het enigszins kan nuanceren. @hoebie: veel plezier en ik ben benieuwd hoe het jou zal bevallen :).
Ik weet niet of je goed gelezen hebt het gaat om het hotel
Via Wereldwijzer app