Verblijf van 6 maanden in Colombia

Hallo allemaal,

Nu lees ik op de site : http://visum.nl/ dat je als toerist 180 dagen kan verblijven in Colombia zonder een visum nodig te hebben. Nu heb ik op dit forum verschillende mensen ook al 90 dagen zien zeggen.

Graag zou ik van jullie de confirmatie willen hebben dat je ook daadwerkelijk 180 dagen krijg als tourist.

Ik ben zelf namelijk van plan om colombia en ecuador aan te doen en dan vrijwilligerswerk te gaan verrichten + bezienswaardigheden te bekijken.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Pascal

Je kan je verblijf verlengen door óf het land te verlaten en weer binnenkomen óf op tijd bij migración Colombia een aanvraag voor verlenging te doen.

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij er meer om dat je voor de 1e keer bij binnenkomst al 6 maanden krijg, want daar twijfel ik over

Dat is volgens mij niet mogelijk, tenzij je een visum hebt gekregen van de Colombiaanse embassade in NL.

dat is vreemd op www.visum.nl staat toch echt dit:

Belangrijke informatie

Personen die reizen naar Colombia voor toerisme of als tijdelijke bezoeker hebben geen visum nodig om het land binnen te komen. Reizigers krijgen bij aankomst een toestemmingsbewijs dat geldig is voor een periode van 180 dagen.

Je krijgt of 2 of 3 maanden wanneer je binnenkomt langer kan niet. Daarna moet je naar DAS (visumbureau ) en daar kan je het verlengen met 3 maanden ( kosten uit mijn hoofd was 70 euro ) Veel plezier in colombia!

Beste reizigers,

Ik zit eenzelfde situatie als de topicstarter en wil naar Colombia voor 6 maanden( met een retourticket voor 6 maanden)
Nu begreep ik dat je max. 90 dagen zonder visum kan verblijven en dat deze 90 dagen mogelijk eenmalig in Colombia verlengd kunnen worden.
Moet ik bij de ambassade in NL een visum aanvragen of kan ik het land ook in zonder visum, en kan ik deze 90 extra dagen in Colombia laten verlengen?
De ambassade hier is er nogal onduidelijk over, Ik hoop op een reactie:)

mvg Wouter