Informatie en tips over Colombia

Hola beste reizigers en bezoekers aan Colombia en geintresseerden.

Voor informatie over reizen en bezoeken aan Colombia kan je terecht bij Pionero.

We zijn een groep van professionals uit COLOMBIA en verschillende landen gevestigd in BOGOTA die veel weten over de geschiedenis, cultuur, stedenbouw en architectuur van BOGOTA en COLOMBIA.

We kunnen je ook helpen met het nadenken en plannen van jullie trips of projecten

Tim

info@pionero.co
www.pionero.co

Hoi Tim!

Ik zou graag het volgende willen weten. Ik vertrek dit jaar naar Colombia en weet nog niet voor hoe lang. Mijn plan is om mijn werk hier op te zeggen en al mijn spullen te verkopen!
Ik zou graag willen weten hoe ik mij het beste kan verzekeren en is het verstandig om hier in Nederland al een lange termijn Visum te regelen?
Is het verstandig om mijn Nederlandse verzekering aan te houden?
Ik hoor graag van je! Alvast onwijs bedankt!

Warme groetjes Mieke

Hola Mieke je zei

In principe kan je op toeristenvisum maximaal een half jaar in Colombia verblijven. Eerst krijg je een visum voor 3 maanden en die kan je met 3 maanden verlengen.
Pas dus op om direct je baan en zo op te zeggen. Misschien is een langdurig verlof verstandiger.
Visum voor langdurig verblijf moet je voor de eerste keer in Nederland bij het Consulaat in Amsterdam aanvragen. Dit kan bijvoorbeeld voor werk, vrijwilligerswerk, studie en Colombiaanse partner. Hiervoor is wel een verklaring van de werkgever , onderwijsinstelling of partner in Colombia nodig.

voor info over verzekering zie bijv. hier: Pricewise | Vergelijk op grootste onafhankelijke vergelijkingssite

ik raad je aan het stapje voor stapje te doen. Eerst een activiteit/ binding in Colombia te vinden (werk, studie etc) en dan een visum aan te vragen voor alles op te zeggen , en anders gewoon op een toeristenvisum te gaan voor een verblijf van maximaal van 6 maanden.

succes!

Hola Pionero!!!
Onwijs bedankt voor je antwoord en voor je super snelle reactie. Ik ga het uitzoeken.

warme groetjes Mieke

Hoi Mieke,

hier vind je een stappenplan voor wat te regelen en hoe in Colombia: Emigreren naar Colombia: een compleet stappenplan. En hier voor in Nederland: Wat moet je regelen als je gaat emigreren? Een stappenplan. - BESABINE.

Zoals Pionero zegt eerst zorgen dat je één of andere band hebt met het land. Zoek bijvoorbeeld een baan en dan kun je je visum regelen via hen. Dat is prima in 3 of 4 maanden te regelen. Ik heb nooit een visum aangevraagd vanuit Nederland, wél zorgen dat al je documenten in orde zijn, anders wordt het wel lastig :smiley: