Visum voor 5 maanden?

Hallo,

Ik heb immers een stageadres gevonden.
Nu verblijf ik 5 maanden in Colombia voor stage nu weet ik dat je voor 90 dagen of minder geen visum nodig hebt. Maar wanneer ik langer verblijf?Hoe gaat dit in zijn werk… Op het internet is veel onduidelijkheid hierover.

Ik zat zelf te denken om de grens met Venezuela over te steken voor 2dagen en daarna weer colombia in te gaan ( dan heb ik weer 90 dagen extra ?? )?Kan dit? Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

Ik vlieg 2 februari weg>>> ik kan niet wachten!

Gr Bjorn

Hallo Bjorn,

Ik heb ook een stage gevonden in Colombia.

Alleen probeer ik een visum te regelen, maar het is allemaal een veel.

Heb jij toevallig tips ideen voor mij? Want als een visum geregeld heb wil ik graag weten hoe het zit?

alvast bedankt!

Waar ga je stage lopen? Ik heb stage gelopen in Cartagena voor 7 maanden en ik kreeg 60 dagen bij de grens, toen verlengd met 30 dagen, toen naar Panama voor vakantie, toen weer 60 dagen gekregen bij binnenkomst en daarna nog 2 maal verlengd, geen problemen gehad en verlengen is snel gebeurd en kost rond de 40 euro voor 30 dagen…

Groetjes Jorik

1 like

Ik ga stagelopen in Rionegro vlakbij medellin. Maar ik zat eerst te kijken voor een werkvergunning, maar dat was zo een gedoe dat ik toch kies voor een toeristen visum. Hetzelfde wat jij hebt gedaan.

Maar bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!

Wat voor stages hebben/ gaan jullie (ge)lopen??

Ik loop nu stage op de afdeling verkoop bij een farm in Rionegro. De farm verkoopt chrysanten. Het is goed te doen hier de mensen zijn allemaal super aardig, het eten is goed. De zon schijnt bijna altijd anders regent het. Wel hard werken maar dat doet iedereen hierzo. Met het visum geen problemen gehad ik moet hem binnenkort gaan verlengen maar dat gaat wel lukken, daar heb ik alle vertrouwen in