Verblijf taalcursus Santiago, Chili

Hoi,

In september wil ik voor 3-4 weken een taalcursus Spaans doen bij Enforex in Santiago de Chile, Chili. Ik had met deze organisatie erg goede ervaringen in Barcelona, vandaar. Nu is dat natuurlijk aan de andere kant van de wereld wel anders, dus ik ben benieuwd of iemand …

1. Ervaring heeft met deze taalschool?
  2. Ervaring heeft met het verblijf in een gastgezin in Chili/Latijns Amerika?

(Het gastgezin is volgens mij de enige vorm van accommodatie die ze daar aanbieden)

Alle tips zijn welkom!

Groeten,
Bas.

Wel ervaring met een gastgezin in Latijns-Amerika, maar niet specifiek in Chili. Voor jouw duidelijkheid: Santiago is nógal een westerse stad, in alle opzichten. Die gastgezinnen zullen daarom niet in negatieve zin verschillen van die uit Barcelona, dunkt me.

Hallo, heb geen ervaring met gastgezinnen hier, maar woon zelf al enige tijd in Santiago. Neem gerust ff contact op als je aankomt of vantevoren. Kan wel even rondkijken of er iets te regelen valt.

Ken dit taleninstituur niet, maar je moet er van uitgaan dat als het een internationaal opererend instituut is, dat het hier ook wel ok is. Als je meer gegevens hebt, kan ik wel ff checken voor je

Hoi Pascali,

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels al geboekt via Studytravel in Nederland bij Latin Immersion. Dat is een andere school dan Enforex, maar ik de informatie die ik er over heb zag er goed uit. Ik heb ook gekozen voor een appartement, omdat je dan toch wat meer vrijheid hebt.

Ik ben in Santiago van 17 september tot ongeveer 3 oktober. Heb jij enig idee wat precies gevierd wordt op 18 en 19 september? Dat zijn feestdagen zag ik.

Groeten,
Bas.

Ik heb zelf bij Bellavista (www.escuelabellavista.cl) een talencursus van 2 weken geboekt, eind november. Kent iemand deze school? Ik heb hun website en ratings van beoordelingssites gecheckt en het zag er eigenlijk allemaal wel okay uit. Ik heb overigens voor overnachtingen in een hostel gekozen, geeft mij toch iets meer het gevoel van vrijheid en omdat het voor mij dan het begin is voor een langere rondreis door Zuid-Amerika een grotere kans om medereizigers te ontmoeten.