Reisgenoten en contacten gezocht

Hallo allemaal,

Eind oktober of uiterlijk midden november ga ik voor 6 maanden naar Chili.
Ik heb daar een adres in Santiago waar ik verblijf en zal in de tijd dat ik daar ben iniedergeval naar school gaan voor spaanse lessen.

Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die ook van plan zijn eind oktober of uiterlijk midden november naar Santiago te reizen omdat het nogal een lange reis lijkt lijkt het me leuk om met iemand of meerder mensen samen te gaan.

Tevens zoek ik mensen die al in Santiago wonen of er geweest zijn en die daar spaanse lessen volgen of gevolgd hebben,wat zijn de beste scholen bijvoorbeeld?

En als laatse voor de mensen die in Santiago verblijven of geweest zijn : wat zijn/waren jullie ervaringen?
Waar moet je rekening mee houden?
Wat moet je absoluut niet vergeten voor vertrek?

Ik wacht jullie reacties af.

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,
vorig jaar heb ik twee maanden rondgereisd in Chili. Eind september, dit jaar, ga ik er weer heen voor 4 maanden.
Het enigste waar ik last van had, waren de pogingen om me te bestelen(zakrollen) in de metro’s. Verder geen problemen gehad.
Groeten, Jan.

Hoi Bianca.
6 maanden naar Chili dat is erg lang voor 1 land.
Zelf deed ik in 2003 6 weken Costa Rica. Had nooit eerder Spaans geleerd. Heb daar 4 weken (4 dagen per week, 1 op 1 tot max 1 op 3 les) Spaans gevolgd en meer was ook niet nodig om daarna lekker te babbelen met de locals.
Ben je van plan om in die 6 maanden door meer landen te reizen in Zuid/Midden Amerika?

Ik wil graag in februari paar maanden naar zuid en midden Amerika omdat ik nu nog niet genoeg geld heb…

6 maanden is misschien lang maar mijn vriend woont daar momenteel en dan is 6 maanden eigenlijk gewoon te kort.
Die 6 maanden wil ik gebruiken om het land goed te leren kennen (en Chili is natuurlijk enorm groot…of beter gezegd lang) en spaanse lessen te gaan volgen.
Ik heb ondertussen nog steeds geen school gevonden in Santiago maar zal daar ter plaatse naar informeren.
In de laatse week van Oktober vertrek ik eindelijk.

hai bianca!

ik zit hier ong. sinds 4 wk in chile waarvan bijna 3 in Santiago, het is hier erg groot moet nog ff wennen eigenlijk Ik geloof dat Chile prima is voor 6 mnd, ik zelf loop stage hier tot ong. maart gepland. ik ben al naar het noorden gereisd en valparaiso maar doordat ik alleen wknden vrij ben kan ik niet lange afstandreizen doen naar bijv. het zuiden. laat iig ff weten als je hier Santiago bent.

groetjes.

Hallo Bianca,

Ben van plan om voor 2 a 3 maanden naar Chili te gaan. Maar eind oktober ga ik denk ik niet halen.
Maar mss kunnen we iets afspreken om dan samen te gaan reizen.
Een cursus spaans is voor mij ook wel goed.

Groet Erik

Mijn vertrek is ondertussen ook uitgesteld maar heb nu eindelijk mn reis vast staan.
11 november vertrek ik en 18 april 2010 kom ik weer terug.
Zie enorm op tegen de vliegreis maar hopelijk valt dat allemaal mee.
Ben erg benieuwd naar Santiago en natuurlijk naar de rest van de plaatsen die ik ga bezoeken.
Ook wel prettig dat het daar nu weer lekker weer is,ben benieuwd hoe dat gaat zijn kerst met een temperatuur van meer dan 30 graden.

Groetjes Bianca

als je het te warm wordt met die 30 graden dan is er bovenop cerro san cristobal een mooi zwembad met ligweide en eet en drink tentje en je hebt mooie uitzichten, of lekker op plaza de armas rondhangen waar altijd wel wat te doen of te zien is en eventueel een terrasje pikken daar.
veel plezier

Inmiddels zit ik alweer bijna 2 weken in downtown Santiago en heb het hier enorm naar mn zin.
Zit vlakbij Plaza de Armas en dus ook vlakbij de winkelstraten en metrostations…ideaal!

Heb nog niet echt rondgekeken voor een school maar daar heb ik nog meer dan genoeg tijd voor,misschien volgende week maar eens kijken.

Groetjes vanuit het zonnige Santiago:zon02: