Spaans leren in Santiago

Hoi

Mijn vriend en ik plannen een reis door Zuid-Amerika maar aangezien we geen letter Spaans kennen willen we lessen volgen in Santiago waarom Santiago: we willen er ook een auto kopen en dat neemt wat tijd in beslag…dus ideaal om het te combineren met die Spaanse lessen)

Iemand ervaring met een school in Santiago? Hoeveel weken zijn aangeraden? 2 weken lijkt mij wat kort?
Enig idee waar we op zoek kunnen gaan naar een appartement die we daar kunnen huren. Sommige scholen bieden ook slaapplaatsen aan (bij een Chileens gezin bijvoorbeeld)maar ik weet niet of dat qua kostprijs niet te duur uitkomt… (een een site stond 860$ p.p voor 3 weken les, 60 lessen in totaal, en overnachtingen bij chileens gezin)…

Iemand ervaring mee?

thanks

Kat

Weet niet of je inmiddels al antwoorden hebt? Ik heb zelf lessen in Buenos Aires gehad. Na een week kende ik aardig wat basics, maar had ook al wel wat kennis vooraf. Moeilijk te zeggen. Ik kon ook na de eerste week nog laten weten of ik verder wilde. Ik zat in happy house hostel. Aanrader! Daarnaast zat een taalschool. Misschien kun je die via google maps vinden?

Hoi
Inmiddels zijn we in Santiago en hebben we vandaag onze derde les Spaans gevolgd in de “tandem” school. We zitten ook in een hostal op 1 minuut wandelen van de school…zeer handig! We merken wel dat zelfs in Santiago (grote stad)ze haast geen Engels Spreken in restaurants, winkels, metro dus het is echt wel nodig om Spaans te kunnen! Indien iemand vragen heeft over de school: stuur maar berichtje!
Hasta luego