verblijf met zwembad in hanoi

wij gaan met onze twee kinderen van 8 & 14 jaar in juli 2014 4 weken naar Vietnam. We komen aan in Hanoi en om goed uitgerust aan onze reis te beginnen zoek ik voor het begin een leuk maar niet al te duur verblijf met zwembad. Hebben jullie suggesties/ervaringen?

alvast bedankt voor het meedenken.
gr karla

Hallo Karla,

Wanneer ik in Hanoi ben , logeer ik altijd in of Sofitel Metropole of Plaza.
maar denk dat dit over je budget is.

Maar ben 1 x 1 dag naar een ander hotel moeten uitwijken omdat mijn gewenste hotel bezet was.
kwam toen uit bij Hanoi Paradise Hotel.

Ik denk dat dit het hotel is dat je zoekt.
Niet te duur, zwembad en ook familiekamers.
Een idee?

Wel even vragen bij boeking welke het zwembad heeft.
Ik weet niet meer welke ik toen had omdat er 1 is bijgekomen in de afgelopen jaren.

Dus of het Boutique hotel of de andere, dus Hanoi paradise Hotel.
Link.

http://hanoiparadisehotel.com/

gr.
Ton.

1 like

Hallo Ton,

Bedankt voor je reactie. Echt top van je dat je op deze manier vele vietnamgangers helpt bij het plannen van hun reis.
Zou je nog eens willen mee denken met ons?
Wij vertrekken 10-7 naar Hanoi. We hebben een beetje spontaan een retourtje Hanoi geboekt.
We vertrekken 8-8 weer uit Hanoi.
We zijn pas net begonnen met ons te oriënteren op wat wij eigenlijk willen gaan doen.
We komen er achter dat het misschien handiger was geweest als we vanuit Ho Chi Min terug waren gevlogen.
Wat raad jij ons aan, de ticket alsnog om te boeken of gewoon zo laten
Wat we zoal willen gaan zien is:

• Hanoi (als uitval basis voor de onderstaande 3 trips?)
  • Sapa of Mai Chau
  • Natuurlijk Halong Bay
  • Parfume Pagode
  • Ninh Binh / Tam coc
  • Dong Hoi voor de Phong Nha grotten
  • Hue
  • Da Nang
  • Hoi an
    Als het weer op dit moment lekker is willen we een aantal dagen in deze buurt op het strand gaan liggen.
    Heb je een tip over een leuk verblijf hier in de buurt aan een strand?
    We willen ons dan ook niet al te vast leggen zodat we daar kunnen blijven als dat goed voelt.
    Dan als we nog genoeg tijd hebben verder naar het zuiden.
  • Nha Trang
  • Dalat
  • Mekong delta
    Zoveel te zien!
    Het maakt ons niet veel uit hoe we reizen, als het maar niet te veel gaat kosten.
    Met een tourbus van Sinh Cafe, kleinere busjes, trein. We houden van reizen en de kids ook!
    Een binnenlandse vlucht is zeker ook een optie.
    Kun jij er een touw aan vast knopen ;-)?

We zijn benieuwd naar je reactie en als je die geeft, alvast bedankt!

vriendelijke groet, Karla & Jonas

Hallo Karla en Jonas,

Spontaan een retourtje Viet Nam boeken, dat lees je niet veel, maar ik vind het wel grappig.

Ik heb je vragen gelezen en ga er even vanuit dat je 2 kinderen hebt die meegaan.

Om je ticket om te boeken is natuurlijk een kostenafweging, en die moet je zelf even maken.
Wat kost een omboeking tov van een enkeltje Saigon naar Hanoi en wat voor tijd ben je er mee kwijt ( met de vliegdag bedoel ik dan ).
Of Danang naar Hanoi.

Ik zal wat opties geven, kan je even kijken welke je het meest bevalt; zijn nog wel meerdere met Nha Trang erbij, maar die moet je dan zelf even inpassen.

Aaankomst Hanoi ( 2 x overnachten ), naar Halong bai ( overnachten ? ), naar Sapa ( 2 x overnachten ), naar Hanoi ( 1 x overnachten ) , naar Tam Coc en naar ninh Binh ( geen overnachting Ninh Binh stad, maar de nachttrein van 21:50 ), Dong Hoi ( zorgen dat er een busje klaar staat voor een trip door het park met de grotten en de tunnels en daar ergens overnachten; dus dit prive doen ), Hue, ( 1 x overnachten ), Hoi An ( … overnachten ), vliegen van Danang op Dalat ( is wel een prijzige vlucht, maar je bespaard op de vlucht/trein naar Nha Trang die je overslaat ) 2 overnachtingen, Saigon ( 2 overnachtingen ) , mekong delta ( 1 overnachting ) Saigon ( 2 overnachtingen ), Hanoi en naar huis.

Dus zonder Perfume pagode.

Hanoi ( 2 overnachtingen ), Halong Bai ( overnachting ?? ), Hanoi ( 1 overnachting ) naar Mai Chau ( 3 overnachtingen ), naar Hoa Lu ( 2 overnachtingen ), naar Trang An en door naar Ninh Binh Stad voor de nachttrein van 21:50, enz als optie 1

3
Vanaf Hoi An ( rest naar keuze als optie 1 of 2 )
naar Nha Trang vliegen of nachttrein 2 overnachtingen, naar Dalat met bus ( 2 overnachtingen ) , naar Saigon enz.

Ik heb zomaar wat dagen ingevuld waarvan ik denk dat het een beetje minimaal moet zijn.
denk dat je dagen over hebt; daarom wat tips.

Mekong Delta
Van Saigon naar Chau Doc, daar overnachten, dag van excursies, overnachten, door naar Can Tho, overnachten, door naar Cai Be, overnachten en dan naar Saigon.

Voor Saigon
Makkelijk 2 of 3 dagen excursies te verzinnen.

Dus Karla en Jonas dat ik het touwtje heb kunnen ontknopen en je zo wat ideeën heb kunnen geven?

Heb ik de plank volledig misgeslagen, hoop dat je ons een tweede kans wil geven.

gr.
Ton.