Verblijf: Lovina / Padangbai / Gili air,menno

Hoi allemaal,

Ik alvast wat aan het orienteren voor een homestay/b&b/hotel in Lovina, padangbai en gili air of menno. Het maakt eigenlijk niet uit watvoor soort verblijf het is, schoon is een vereiste en tevens wat dichterbij faciliteiten. Sowieso geen commerciele ketens.

Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven.

Groet,
Stefan

Hoi Stefan, de meeste informatie over hotels kun je gewoon vinden op internet. Alleen voor een homestay kun je het beste ter plaatse kijken. Er zijn er maar heel weinig met een site, mail adres of zelf computer. Vaak liggen ze ook in de buurt van het uitgaansleven en zijn tevens bedoeld voor de locale bevolking. Een taxichauffeur of iemand met een brommertje kan je er makkelijk brengen. In Lovina zijn er verschillende. Voor een schone kamer met douche betaal je rond de Rph 50.000,-.
Ik weet niet of er ook op alle Gili eilanden een homestay is. Op Gili Trawanang heb ik een niet zo goede ervaring met een homestay. Niet schoon, slecht water uit de kraan en toch een fors bedrag… :wink:

Op internet is veel te vinden, misschien wel to much. Daarom wilde ik aan de bali liefhebbers vragen waar zij plezierige ervaringen mee hebben…

Groet
Stefan

In Lovina ben ik in een van de bekendste verbleven, het Adirama en ik moet zeggen dat dat best goed was bevallen.

en op internet komt alleen maar meer wanneer er alleen op dit forum tien keer de zelfde vraag wordt gesteld. Ik ben een liefhebber, maar ik sluit me aan bij Marcello omdat het voor mij geen nut heeft deze vraag nóg een keer te beantwoorden.

Op mijn website staat ook veel informatie.

Ben het met Jenny eens, er staat zoveel op dit, en andere fora over dit onderwerp.

Er komt alleen maar meer verwarring.

Ok begrijp het, toch bedankt voor jullie reactie. Graag een slotje.

Hoi Stefan

Wij gaan die route ook doen in juli.Voor Lovina heb ik Hotel Starlight,Padangbai zitten we in Bamboo Paradise(als je hun mailt,regelen ze ook de overtocht naar Gili goedkoper!).Alleen wij gaan dan naar Gili Trawangan,dus dus voor Gili Air/Meno kan ik niet helpen.
Veel succes en plezier met de voorbereidingen.

Groetjes

Hoi Stefan,

Een leuk hotel op Gili Air vind ik Coconut Cottages

Natuurlijk hebben Yeni en consorten wel gelijk met hun opmerkingen, want als je rechtsboven in het kadertje van zoeken “Gili Air” zou typen krijg je, ik weet niet hoeveel, links over dat eiland.

Bjvoorbeeld onderstaand stukje wat ik een jaar of 2 al eens heb geschreven over Gili Air en Coconut Cottages:

Deze hele discussie kun je lezen in het draadje Duiken op Gili Air

1 like