Hallo allemaal,
ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik ga samen met mijn vriend 3 weken backpacken in Maleisië. Ons plan is om vanaf Kuala Lumpur via Taman Negara en Cameron Highlands naar de Perhentian Islands te gaan. Vervolgens willen we naar Oost Maleisië. Alleen zie ik nu dan er vanaf Kota Bahru en Kuala Terengganu alleen vluchten gaan via Kuala Lumpur. Dat is natuurlijk erg om. Weten jullie of er bijvoorbeeld ook boten varen en zo ja hoe lang een reis naar bijvoorbeeld Kutching duurt?
Ik hoor graag van jullie!
Groeten Fenna
Het is niet bepaald ‘om’ wanneer je via Kota Bharu via KL naar Kuching vliegt. Als je alles goed op elkaar afstemt is het prima in 1 dag te doen. Wel is het een suffe reisdag; misschien kun je beter nog een trip er tussen plakken die dichter bij KL ligt; of bv eerst nog even naar Singapore ofzo (ik meen namelijk dat je vanaf Johor Bahru wel direct op Kuching kunt vliegen).
Je kunt overigens redelijk prima van Kota Bharu via Cameron Highlands naar bv Penang of Langkawi reizen. Met een huurauto (af te halen bij Hawk Malaysia op Kota Bharu) kun je prima dwars door het binnenland rijden…