West Maleisië: vervoer tussen bestemmingen?

Hi allemaal!

Wij gaan met z’n 3en 3 weken een rondreis door west Maleisië maken. We hebben al uitgestippeld waar we graag heen willen en wat we willen zien, namelijk: Kuala Lumpur, Langkawi, Kota Bahru en Perhentian Islands, Taman Negara, Cameron Highlands, Melakka en Singapore.

Volgens mij is het reizen tussen deze bestemmingen goed te doen met bijvoorbeeld Air Asia, maar om nou elke keer met een vliegtuigje te gaan lijkt mij best duur en volgens mij kost het ook wel veel tijd…

Is het een goede optie om bijvoorbeeld met de trein of bus te gaan?

Als iemand trouwens nog andere plaatsen weet wat we niet mogen missen, hoor ik het natuurlijk ook graag! :slight_smile:

Groetjes, Robin

Aan de westkust heb je een uistekend busnet en hangt het er een beetje vanaf wat jullie zelf willen. Vanuit Kuala Lumpur zal je, als je gaat vliegen altijd naar de LCCT-Terminal moeten reizen en pakweg 1 tot 1.5 uur van tevoren aanwezig moeten zijn.; eea houdt in dat je met de bus dan al pakweg 2.5 uur onderweg bent en dat zijn een hoop kilometers.
AirAsia heeft op dit moment een hoop promo’s dus vliegen hoeft niet duur te zijn. Ik ben net tegen een promo van Fireflyz aangelopen… Ik kon of met de boot van Langkawi naar Penang of met het vliegtuig. Kosten boot voor 2 personen: MYR. 120; Kosten vliegtuig voor 2 personen (MYR. 0 + 70 aan belastingen). De tijd die je kwijt bent voor beide opties is 2.5 uur.
Je hebt dus een portie geluk nodig met het boeken en je moet tevens tijden met elkaar gaan vergelijken.

Suc6,
Joe

Hey Robin,

Wij met z’n 2en vertrekken in July naar Maleisie, mijn binnenlandse vlucht van Kuala Lumpur naar Kota Bharu heb ik al geboekt bij air asia ik was in totaal voor 2 personen maar 125 MY kwijt. Dit komt dacht ik neer op 26 euro.
Best goedkoop dacht ik zo :smile:. Ik vroeg me trouwens af of de route die jij graag wil afleggen al in de goede volgorde staat want dan ben ik heel nieuwsgierig hoe jij gaat reizen van Perhentian Islands naar Taman Negara, dit is namelijk de route die ik ook wil doen.

Groetjes Anneke

Hallo wij hebben vorig jaar een busje genomen van TN naar de boot voor Perhentian. Je kunt de bus boeken via reisbureautje dat op een bootje is gehuisvest aan de rivier in de TN

Het was een reis met hindernissen oa door bandenpech maar het is goed te doen. Je moet uiterlijk om 17 uur in Kuala Besut zijn voor de laatste boot

Esfa