Hulp bij rondreis door west maleisie

Hallo allemaal,

Deze zomer gaan mijn vriend en ik voor ongeveer 4 weken naar west Maleisie. Graag zouden we daar ook Singapore bij aan plakken. We hebben er bewust voor gekozen om niet naar Borneo te gaan omdat we niet te gehaast willen reizen en graag low budget. Ik heb een soort van route samengesteld maar ben erg benieuwd naar tips en adviezen. Vanaf Langkawi hebben we het nog een beetje open staan. Misschien naar de Perhentians ipv zuid Thailand? Overigens ben ik ook erg benieuwd waar je het beste bustickets kan kopen. Ik heb de app busticketonline al gedownload maar lees ook op het internet dat mensen bustickets gewoon kopen bij restaurantjes of informatie centrums?
Indien we ruim zitten in onze tijdsplanning zouden we er een stukje zuid Thailand aan toevoegen.

18 juli (11:10 uur) Vertrek Schiphol
19 juli (10.20 uur) Aankomst Kuala Lumpur
19 juli KL –> fireflies+ Batu caves
21 juli van KL naar Mersing (Gateway to Tioman) Overnachten in Mersing
22 juli met de boot van Mersing naar Tioman (http://www.tiomanisland.com.my/) 70 RM pp retour ( http://www.tiomanferry.com.)
22 juli Tioman –> ABC CHALET AND RESTAURANT 45 euro?
23 juli Tioman
24 juli van Tioman terug naar Mersing
24 juli van Mersing naar Singapore(bus 5 uur)
25 juli Singapore
26 juli Singapore
27 juli Singapore naar Malacca met (bus 4 uur)
28 juli Malacca via KL naar Taman Negara (overnachten in Tahan Guesthouse?)
29 juli Taman Negara
30 juli Taman Negara
31 juli van Taman Negara naar Cameron Highlands
1 augustus Cameron Highlands
2 augustus Cameron Highlands
3 augustus met bus 3,5 uur naar Penang
4 augustus Penang
5 augustus Van penang naar Langkawi met de boot
6 augustus Langkawi
7 augustus Langkawi
8 augustus van Langkawi naar Koh Lipe (zuiderlijkste eiland van thailand)
9 augustus van Koh Lipe naar Khao Sok National Park
10 augustus Khao Sok National Park
11 augustus van Khao Sok national Park naar Krabi (Ao Nang strand)
12 augustus
13 augustus
14 augustus
15 augustus terug naar KL
16 augustus KL
17 augustus vliegen om 11:50

Ik ben benieuwd wat jullie van de planning denken. Is deze planning haalbaar of juist misschien wel te ruim gepland…
Alvast bedankt!

Zeker haalbaar qua planning. behalve wellicht van langkawi naar Koh Lipe, want volgens mij kan dat we wat tijd kosten.

Qua Taman Negara hoef je zeker geen overnachting te reserveren. Kijk gewoon wat je een prettig plek lijkt en overnacht daar. Ik vond het fijn iets buiten het dorp te zitten bijvoorbeeld, dus daar kan je allemaal daar naar kijken.

Nog een reden dat jullie in principe de oostkust helemaal niet bezoeken? Is namelijk zeker de moeite waard vind ik om wel te bezoeken! :slight_smile: