verbinding dover - londen

Hallo allemaal

Ik ga binnenkort als voetpassagier met de ferry vanuit calais naar dover.

Nu is de vraag, hoe raak ik het makkelijkst in Londen?

• Zijn er rechtstreekse treinen?
  • Is het treinstation vlakbij de aankomst van de ferry? Of moet je nog een eindje stappen tot het spoor?
  • Iemand een idee van de kostprijs van de rit?

Andere optie is met de wagen, maar ik ben wat onzeker over het links rijden :slight_smile:

Alvast bedankt!

Groetjes

hallo
ik denk woordt duur

Hallo,

Het ferry-station is Dover Western Docks al is het een tijdje terug dat we er waren. Hoofd-station van de stad is Dover Priory, tussen deze twee zijn veel treinen.
Er zijn wel wat direkte treinen van WD naar Londen maar vaak moet je overstappen in Priory. Engelse treinen zijn zoals in Nederland de buitenprovincies, 4-5 maatschappijen en ook nog eens complexe tarieven. Uurtje later reizen, of maand vantevoren voor een vaste trein boeken, scheelt soms 100%. Hier

vind je de opties. Het is handig om eerst even op de railway map te kijken naar welk Londens station je toe zou willen, ik vermoed dat Victoria voor deze zuidoostlijnen het beste is. Maar ook dit merk je vanzelf bij de gegeven opties, als er nog ergens een overstap in Londen geboden wordt dan heb je niet het meest logische station gekozen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Okay, en nog even tijd voor verder onderzoek:

• Treinen van Priory gaan vooral naar London St. Pancras station. Prima, dat ligt even centraal als Victoria doch noord ipv zuidzijde
  • Western Docks/Harbour station is dicht, snik. Dus van ferry naar Priory station wordt het even kijken, mogelijk moet je een shuttlebus nemen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]