De nieuwe indeling van het forum is voor mij absoluut geen verbetering.
Ik vraag me af of andere gebruikers dat óók vinden.
Jack
Ik ben het met je eens.
Zo snel is het forum al niet en nu moet je bij verschillende onderwerpen langs.
Ik doe dat nu dus minder snel en op zich vind ik dat wel jammer.
Zo druk was het hier niet, dus gewoon één overzicht vond ik handiger en fijner.
Ik kan er wel inkomen , maar dat is wel tegen de schenen schoppen van onze vriend ,die veel tijd in het forum steekt.
Is het veel werk om dit alles te herstellen ? Ik vind het ook niet echt gemakkelijker , maar om Erwin terug aan het werk te zetten ben ik toch niet geneigd.
We blijven toch onze weg vinden ,hij ziet maar.
Persoonlijk vind ik het juist overzichtelijker, vooral de incidentele bezoeker die voor het eerst naar Gambia gaat kan zo makkelijker en gerichter zoeken.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de vaste bezoeker niet belangrijk is! Integendeel, dat zijn juist de mensen die de beste tips kunnen geven aan de nieuwe bezoekers.
Met enige verbazing lees ik jullie berichten over nieuwe indeling van het Gambia forum :frown:
Ik vind het namelijk ook een verbetering en het advies om onder te verdelen in subforums kwam van de Coördinator Design & Techniek van Wereldwijzer. Ik ben daarop eerst eens rond gaan kijken bij andere landenforums. Oók bij de rustigere forums!
In vergelijking met sommige andere, rustige, landenforums op Wereldwijzer wordt het Gambia forum steeds beter bezocht. Dit was goed te zien aan het aantal actieve topics op de eerste pagina van het forum. En omdat niet iedere topicstarter in zijn/haar titel direct duidelijk weet te maken waar het onderwerp over gaat werd het toch onoverzichtelijk.
De meeste topics zullen in het Reiscafé worden gestart en blijven daar actief. Specifiekere topics zijn nu gemakkelijker terug te vinden onder Verblijf, Gidsen en Foto’s. Vooral voor nieuwe bezoekers een stuk gemakkelijker.
Eerder werd een vast onderwerp een Sticky, zoals die voor foto’s. Dit onderwerp telt nu 3 pagina’s en 58 berichten. Overzichtelijker is het als iedere bezoeker die wat kiekjes wil delen zijn eigen onderwerp start met zijn eigen foto’s erin.
Je hoeft ook echt niet ieder subforum langs te lopen om te kijken of er nieuwe topics of berichten zijn. Dat zie je namelijk gelijk aan het ‘tekstwolkje’ links voor het betreffende subforum. Is die grijs, dan is er niets bij wat je nog niet gelezen hebt. Is deze blauw, dan valt er wat nieuws te lezen
Ook zie je rechts wie wanneer het laatste bericht heeft geplaatst.
Ik denk er nog over om er een Gambia Gezondheid subforum bij te plaatsen. Veel nieuwe bezoekers stellen vaak dezelfde vragen over malaria, inentingen enzovoort, waarvan de antwoorden al meermalen gegeven zijn.
Alles wat nieuw is of verandert heeft gewenning nodig. Persoonlijk heb ik behoorlijk moeten wennen aan de volledig andere layout van het hele Wereldwijzer forum, nu alweer enige tijd geleden. Ik vond het zeker geen verbetering.
Nu weet ik niet beter en kan me de ‘oude’ Wereldwijzer niet eens meer voor de geest halen…
Wereldwijzer is zó populair en goed bezocht dat het op sommige momenten niet anders is dan op de Nederlandse snelwegen tijdens spitsuur. En ja, dan schiet het wat minder op…
Nu, vrijdagmiddag, niets aan de hand en lekker snel. Maar kijk gewoon naar de kleur van de tekstwolkjes en je ziet gelijk waar je moet zijn.
Ik ga na 2 dagen nieuwe indeling de boel niet gelijk weer terugdraaien. Dus hou nog even vol en kijk het even aan ![]()
Je hoeft het zeker niet terug te draaien hoor, dat is niet nodig.
Het is altijd wennen met iets nieuws en ik vind het al hartstikke fijn dat je er steeds zoveel energie in stopt en het ook allemaal zo bijhoudt.
Dat van die tekstwolkjes wist ik niet, dus zo zie je maar. Al doende leer je weer bij.
Niks aan veranderen dus, laat ons maar wennen en jij bedankt voor al het werk hier!
Dankjewel Lighthouse! En geen dank… ![]()
Het Gambia forum is erg gezellig. En elke nieuwe Gambia bezoeker wordt door iedere vaste bezoeker van dit forum super geholpen hier, hoe eenvoudig de vraag soms ook. Dat zie ik op andere forums wel eens anders :disgust:
Dat maakt het voor de beheerder ook veel leuker om te modereren.
Een goed forum wordt gedragen door zijn vaste bezoekers. Jullie kritiek, zowel positief als negatief, hoor ik dus graag!